söndag 28 oktober 2012

Supersöndag

Om det var en bra dag igår så kan jag bara säga att denna inte har varit så illa heller... En toppenhelg helt enkelt.

Vi började med en skogsrunda hela familjen. Det var ju så fint väder. Det här är min abolut favorit årstid, i synnerhet såna dagar som idag. En grad minus, solsken och krispig luft.

 
 
 
 

Skogslänken gick fint förutom att Rogdaj inte fattade att man inte skall simma nu mera... Så när han hittade ett litet träsk (?) så hoppade han rakt i... Plums. Och så hade han doppat hela sej. Suck.

Har en massa bilder som jag skulle kunna visa. Jättefina bilder faktiskt men nu har det gått så att mitt utrymme för bilderna är fullt... Jag varken orkar eller klarar av att fixa detta nu via iPaden så det får klara sej med dessa. Tyvärr.

Tillbaka till dagen. När vi kom hem hade vi överraskningsbesök av svärmor. Så jag värmde upp en hel kanna med kakao och så dukade vi upp med gårdagens pepparkakor. Mums.

Sen slappade alla i soffan (trångt, jag vet...) och tittade på Shrek 3 (tror jag). Efter filmen var det herr Trassels tur att fixa maten. Gissa hur det gick...?

Sitter nu i soffan och jäser. Men nylackade, röda naglar.

Jaa, maten? Vi åkte till Lojo och åt på Kina-restaurangen. En TRERÄTTERS. Jag är sååå mätt att jag tror att jag spricker snart. Men det var GOTT. Flickorna (alla tre) var inte lika imponerade, kanske mera tvärtom men herren och jag - vi gillade det. :o) Så jag tror att mr T har ansvaret över maten lte oftare i framtiden...

Nu ska jag värma en kopp te och titta på tv - om jag inte somnar... Zzzz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar