söndag 18 september 2011

söndag

Så var det söndag igen då. Det betyder att en ny arbetsvecka börjar imorgon. 

Min förkylning mår jättefint. Vaknade i morgon och var krut-torr i halsen, läpparna torra som fnöske = näsan täppt. Fint. Så det bröt ut ändå...

Har försökt göra lite klokt här hemma, men svetten börjar forsa genast. Dammsög över (fuskade massor) och efter det måste jag torka av svetten som rann i nacken. Man är i topptrim liksom... Nå, huset är fuskstädat och byket jag tvättade igår hänger _redan_ på tork. :D Tur att vi kokade en mega-kastrull soppa igår så är det bara att värma upp maten idag, behöver inte alltså kocka något.

Herr Trassel och damerna reder upp lite i vår skrot-hög (?) på gården, det är helt super för den är verkligen inte till sin fördel där bakom husknuten... ;o)

Jag väntar på min nagelkund som borde dyka upp vid 12-tiden. Får se om jag får någo naglar till stånd med den här förkylningen. Månne int...

Liten katt tar en förmiddagslur (alltså va e de?), och känner att det borde jag också göra. Men tänker göra som igår: sova en stund efter maten...



Nu ska ja fila lite naglar!

Heräsin aamulla ja kurkku oli rutikuiva, niin myös huulet. Nenä ihan tukossa ja olo kauhea. Voi apua. Nyt se iski. Sain kuitenkin talon pika-pika siivottua ja siistittyä. Hiki valuu ja olen ihan poikki. Onneksi keitin iison kattilan keittoa eilen joten ruoka on melkein valmista.

Kohta saapuu kynsiasiakas ja toivon todellakin ett saan kynnet tehtyä siististi. Kissa senkun vetää sikeitä, minunkin pitäsi varmaan ottaa siitä mallia...

Eiku kynsiä viilaamaan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar