lördag 17 september 2011

s som i...

...Smycken, Sömnigt Sällskap, Sjuk (int så mycket, ännu ialla fall), Soppa, Styling...

Japp, de e vad jag har sysselsatt mej med i helgen. Och den är inte slut ännu, så det kommer väl mera.

Pysslade med pärlor i går kväll när resten av familjen såg på film. Jag hade trots allt sällskap men han var lite trött...


Kan inte förstå att det skulle vara skönt att sova i mina pärl-askar, men kanske det var det..? :D
 
Åstadkom några halsband och armband. Grått var det som gällde (igen...)









Fick mitt paket från Ellos på fredagen så sovrummet fick ny stil. Är faktiskt riktigt nöjd fast jag inte har ny byrå eller eldstad... Man tager vad man haver (och vad man köpt)... haha...






Roggis gillar "skinnen", beställde också ett vitt som jag slängde på vardagsrums golvet. Han riktigt gosar ner sej i det och "nyppar" lite i den. Det är förbjudet, men i alla fall... :D 

Sjuk? Kanske lite. Hosta, stegring och trött. Länge leve Burana-C. Hoppas det inte blir mer än så här. Trodde jag skulle dimpa när jag var till stan och handla mat. Sov faktiskt en stund efter maten, det var skööönt... Och soppa kommer från att vi åt köttsoppa till mat och A stekte plättar (såna där små) till efterrätt med grädde och jordgubbssylt till... mmm...

Nu ska jag fixa till lite kvällsmål åt hela gänget. 5 pers, 2 katt, 1 hund...

Ha det bra!

Olenpuuhastellut hieman, perjantai-illan kunniaksi... Tein muutaman korun ja sisustin makkarin uuteen uskoon, Kissa oli kaverina koruaskartelussa, en voi käsittä miten voi olla mukavaa nukkua tuon rasian päällä/sisällä. Noh, kaippa se itse tietää kun siihen jäi..?

Keitettiin iso kattila keittoa ja jälkkäriksi Herra Trassel lupasi paistaa lättyjä. Ruuan jälkeen otin pienet nokoset, tietty koiruus ja kissa kainalossa. Minut herätettiin kun letut olivat valmiita. Tähän voisi tietty tottua...

Nyt pitää keksiä joku ilta-pala koko jengille. 5 ihmistä, koira ja 2 kissaa... Huom, kaikki eivät syö samaa ruokaa kuitenkaan... hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar