måndag 26 september 2011

helgen var fullspäckad

Ja, vårt veckoslut var verkligen fullspäckat med program. Malin åkte till sin far på fredagen vid sju-tiden. Efter det var det ju redan kväll... Så vi fixade bara en bit mat och mös på tumis.

På lördagen hjälpte vi mina svärföräldrar med lite fönstertvätt och gardinbyte. Och så bjöd de oss på köttsoppa. Dit for så gott som hela dagen och på kvällen slappade vi bara hemma i soffan. Vi skulle ju på mässa till Helsingfors på söndagmorgonen så vi fick lägga oss tidigt pga tidig väckning...

Klockan ringde 07.00 på söndagmorgon och så var det full rulle på. Morgonmål, dusch, ut med Roggis och sen det eviga - vad ska jag ha på mej för kläder??? Varför är det alltid lika svårt? Och varför tar man sen alltid samma jäkla kläder igen? Jag skulle behöva en sån där stylist hem till mej som skulle berätta hur jag ska kombinera kläderna och vad jag passar i. Anyone?

Efter mässan åkte vi till Sello, herr Trassel behövde en ny kostym. Så det blev lite shopping. Jag köpte inte så mycket men en "pälsväst" har jag velat ha och så har jag ju dille på halsdukar... Hittade dessa i KappAhl:


Alltså en "pälsväst" med stickad rygg. Den är perfekt på läderrocken eller på en skjorta eller på egentligen vad som helst. Och passar ute som inne tycker jag. Jag är supernöjd! :o)


En snygg stickad halsduk i grått (surprise) med spetskant. Varm och mysig. Me like...

Och så provade jag dessa. Oj vad jag blev frestad att köpa dem. Men prislappen var lite (?) för stor för mej just nu... 119€. Äkta läder, jätte mjuka och sköna. Passade perfekt. Men inte nu. Snyft.

bilderna lånade av KappAhl

Vi har massor av bilder från mässan, dem ska jag visa er en annan gång. Nu ska jag koka lite kaffe så att jag kommer igång denna måndagmorgon.

Viikonloppu oli kiireinen. Perjantai-ilta meni hujauksessa ohi ja lauantaina autoimme appivanhempiani ikkunanpesussa sekä verhojen ripustuksessa. Ei ollut ihan turha reissu koska saatiin nauttia kunnollisesta kotitehdystä lihakeitosta.

Sunnuntaina käytiin Petrol Cirkucsessa, moottoripyörä ja automessuilla Helsingissä. Sen jälkeen mentiin Selloon koska Herra Trassel tarvitsi uuden puvun. Mennään ensi sunnuntaina ristiäisiin ja hänestä tuleepi kummisetä. Minäkin pääsin kiertämään kauppoja mutta mukaan tarttui vain ylläoleva "karvaliivi" ja huivi KappAhlista. Olen tyytyväinen. Sovitin myös noita nahkahousuja mutta jätin suosiolla kauppaan.. Hintalapussa luki 119€ joten en tarvitse varmaan selitellä sen enempää...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar