onsdag 21 september 2011

skolfrökens rum

Tänker visa lite bilder från skolfröken Malins rum idag. Det gäller att njuta så länge det varar, alltså så länge det är städat... Vi har rensat bort lite (?) grejer igen så förhoppningsvis hålls det snyggt en lite längre tid...





Jag skulle vilja ha en ny hylla eller annan förvaringsmöbel till hennes rum och gardinerna borde förnyas. Det får vara så här tills jag kommer på vad som skulle passa... Fönstret är så tokigt när det är fast i den andra väggen så längre sidogardiner blir så inklämt... En gardinkappa eller liknande gör igen att rummet ser ännu mera långsmalt ut. Any ideas anyone?

Fy vilket väder vi har, det bara regnar och regnar. Bara jag skulle orka reda upp lite i köket (alltså vem råddar här egentligen..?) så tror jag att jag tänder en liten brasa. Men det är inte mysigt om det är fullkomlig kaos runt brasan eller hur? Återstår att se hur det går... ;o) Herr Trassel är i verkstaden, han har nån 70-tals moppe årsmodell -68 Zündapp som han skruvar på åt en farbror, så där har jag ingen städhjälp att räkna med ikväll.

Äh, det är fråga om en kvart så är det redan mycket snyggare, det är bara latmasken som vänder sej o sen får jag inget gjort. :D Ska ta mej i nackskinnet nu. HEPP!

Tässä muutama kuva pikkuneidin huoneesta kun se on siisti ja siivottu. Siivottiin taas tällä kertaa jätesäkillä, eli tuli heitettyä pois kaikenlaista krääsää. Toivon mukaan huone pysyisi siistimpänä edes hetken taas.

Ihan kamala ilma. Kunhan saisin keittiön siivottua (siis kuka ihme täällä sotkee?) niin taidan laittaa takkaan tulet. Herra T on verstaalla korjaamassa vm -68 Zündapp mopoa joten häneltä on turha odottaa siivousapua, ainakaan tänään. Joten eikun hommiin.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar