tisdag 27 september 2011

frissa imorgon

Åååå vad jag väntar! Har tid för både klipp och färg! Har inte färgat håret sen våren tror jag, ja kanske en gång i början av sommaren... Så jag har så gott som min egna färg i hela huvudet. Not nice.. Är född blond men trivs bättre i mörkare färg. Ska bli spännande att se vad Lindah hittar på imorgon. Vill ha något häftigt, roligt, coolt... Mörkt och ljust...

När jag försökte få nån bra (?) före-bild på mej själv fotade jag också i vessan. Tänkte att det skulle gå bra att fota genom spegeln, men det gick inge vidare. Denna bild råkade bli i kameran och jag knäppte till. Den blev ju riktigt bra. Här ser ni hur mycket grejer man behöver för att ens se levande ut ibland... haha



Jaha, då kommer den stora stunden. JAG lägger ut en bild (faktiskt två) på mej själv. *trumvirvel*



Så här ser alltså håret ut nu. Lite slarvigt fixat för att jag är trött på det. Det går inte att fixa som det skall, det är för långt. Men imorgon, då jävlar. Lägger ut en efter-bild sen!

Tog annars bort mitt facebook konto idag. Ville inte vara där mera efter alla ändringar. Vill nog ändå vara allas vän men hellre i Real Life än i facebook. OK?

~*~*~*~

Huomenna kampaajalle. Voi kuinka odotan sitä. On tarkoitus sekä leikata että värjätä. En ole värjännyt hiuksiani koko kesänä joten väri ei ole niin raikas enää.. Olen luonnon-blondi mutta viihdyn paremmin tummemmassa tukassa. Odotan innolla huomista että minkälaista väriä ja mallia kampaajani on minulle suunnitellut... Haluan jotain hurjaa, hauskaa, siistiä... Tummaa ja vaaleaa sekaisin...

Yritin ottaa ennen-kuvan ja valokuvasin myös veskissä... Ajatus oli että jospa saisin hyvän kuvan peilin kautta otettuna. Se ei onnistunut mutta nappasin vahingossa kuvan kaikista purkeistani. Siitä tuli aika hyvä. Tosta näet minkä pulloarsenaalin tarvitsen jotta näyttäisin edes elossaolevalta välillä.. hehe

Noniin, nyt koittaa se hetki kun MINÄ julkaisen itsestäni pari kuvaa.. Ja huomenna tulee tietty lisää, pitäähän minun näyttää jälkeen-kuvakin.

Muuten, poistin facebook tilini tänään. En halua kuulua sinne enää kaikkien muutosten jälkeen. Haluan silti olla kaikkien ystävä, mutta mieluummin näin oikeassa elämässä kun naamakirjassa. OK?

3 kommentarer:

  1. Tusen tack för din gulliga kommentar.

    Gud va härligt med frisör besök, det är det bästa som finns.

    Kram /Marit

    SvaraRadera
  2. Heja,har funderat det samma ang Facebook,något som var välmenat så leder till ännu mindre kontakt med nära vänner :)
    Fint blir säkert håret,du har ju duktigaste frisörskan ;) Längtar efter dito behandling,min tur inom riktigt snar framtid ,o denna gång med ett helt hår :D

    SvaraRadera
  3. Tjo Kicki! Du om någon har förtjänat ett rejält frissabesök. Läste i din blogg att allt gick bra och att nitarna skulle åka bort idag!

    Kram!

    SvaraRadera