onsdag 14 september 2011

drömmar

Sitter här och ser ut genom fönstret på höststormen och regnet. Drömmer vidare på sovrummet. Eftersom jag inte fick lov att skaffa Hemnes skänket från Ikea (det är för stort...) så måste jag ju hitta på något annat till den väggen, eller hur? Det är nu som herr Trassel drar en djup, darrig suck och tänker något mindre vackert om sin fru...

Kan inte hjälpas säger jag. Drömmer nu om en öppen spis. En sån där utan pipa, som man eldar med vätska i. Fina grejer. En vit, vacker sak som skulle kunna vara mysig ibland?

Sådan till exempel...

På den skulle de höööga svarta gjutjärns ljusstakarna kunna stå... Ooooj... Och en liten blomma eller något.
Vill Ha En Sån.

Sovrummet kommer för övrigt att få nytt utseende till hösten. Det kommer att bli grå-vitt. Ljusblå är så somrig färg att jag tycker att den inte passar nu när det är höst. Grått sängöverkast med en vit, tjock filt och vita dynor. Kanske med lite text på? Gråa luddiga mattor och gråvita gardiner. Och sen, om jag får bestämma, en öppen spis. Med svarta gjutjärns ljusstakar på. Jag vet att jag låter som en femåring nu, men...

Något sånt kanske?
gardiner (ellos)

sängöverkast i grått (ellos)




 vita dynor och mysig pläd (ellos, H&M och jysk)

gråa luddiga mattor... varmt och skönt för tår, kissor och vovvar... (ellos)

Och nu ser det alltså ut så här. Japp, nu måste jag jobba lite igen (eller dricka lite kaffe?). Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar