söndag 11 september 2011

pysselsöndag

Idag har jag pysslat, eller som jag kallar det: "pärlat". Riktigt roligt att "pärla" igen, har inte gjort det sen i våras tror jag... Jag började med att plocka igenom alla grejer för att se vad jag har. Då började det redan klia i fingarna, blev jätte inspirerad. Hade bestämt mej för att det skulle bli lite längre halsband denna gång. Har hittills gjort nästan bara korta.

Så vi börjar med (en liten del av) inventarierna.






 

Ville äntligen göra någonting av de fina vita sötvattenspärlorna jag har sparat på i över ett år. Tänkte att ja satsar "stort" och gör ett mega långt halsband, ett som man kan ha enkelt eller sen vira det dubbelt runt halsen. Tadaa...

 
Längd: ca 50 cm. Tre olika storlekar på sötvattenpärlor i vitt. En stor bergskristall samt ring med texten 'happiness'

Sen ville jag ha ett i grått, hade inte tillräckligt med gråa pärlor (sötvatten) så jag blandade med gammalrosa sötisar och lite glas...


 
Det blev inte lika långt som det vita, text-ring där det står 'deam' och en mindre ring med hjärta. Sött.

Sen ville jag ha lite tuffare och enklare. Tog ett "flätat snöre", en text-ring (jag erkänner - jag gillar dem verkligen...), ett större hjärta och knåpade ihop detta:

Det blev också ett armband i samma "snöre" och stil

Och ett set till i svart...


Svågern och svägerskan bjöd på söndagsstek hos svärföräldrarna idag. Vädret var vackert och vi drack kaffet ute i trädgårdsgungan. Vi var också och hälsa på grannens hästar som var på bete i hagen bredvid svärföräldrarnas gård. Men visar bilder från det en annan dag. Nu kallar kvällspromenaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar