måndag 19 september 2011

sjukledig

Sjukledig idag. Tråkigt att gå hemma och inte ha ork att göra någonting... I synnerhet när det finns sånt som borde göras i varje knut. Jag bli stressad av att se på det och inte kunna göra något åt det. Lite måste jag pyssla, men det var en ca 3 minuters grej... Fick bara en liten snilleblixt o så kunde jag inte behärska mej... :D

Vi fick 2 sådana olika höga ljusstakar i julklapp ett år och de är alltför pråliga och guldiga för min smak. Har gått med dem i handen flere gånger och tänkt kallt kasta bort dem, men tur så har jag inte gjort det. En burk mattsvart sprayfärg (måste alltid finnas hemma) och *vips*

 men YÖK alltså...





Alltså WOW om jag får säga det själv. Vilken skillnad. Nu börjar jag spana efter annat "äckligt" som skulle kunna få ett nytt liv med Mr Mattsvart...

För övrigt går det lugnt till här hemma. Djuren är som frågetecken när mamma e hemma, rutinerna far ju åt pipan... Så här bor 1 st lathund och 2 st latkatt...

 Skinnet är pop...

 Men här får man inte vara... ajabaja!

Kattmys...

Nu ska jag snörvla vidare här hemma, i väntan på att herr Trassel ska komma hem... 

Kl 20.00

Japp, det blir vilodag imorgon ännu. Känner mej precis lika usel som igårkväll. Hoppas bara jag kan sova inatt, förra natten var jag lika mycket vaken som jag sov...

Nu tillbaka till TV:n och filten.

Olen siaraslomalla. Flunssa iski kunnolla. Silti en malttanut olla puuhastelematta... Mutta tämä askartelu vei noin 5 minuuttia... Kaksi rumaa kynttelikköä ja spraymaali. Mattamusta tietysti. Mielestäni paaljon paremmat nyt, eikös vaan?

Elukatkin vaan nukkuvat, Rogdaj jopa sohvalla vaikka siellä ei saa olla. Otin kuvan ja käskin koiran alas, karvamatto on hänen mielestä toosi pop. Kissat jopa nukkuvat kiltisti vierekkäin, se ei kauhean usein tapahdu. Pikkujätkä kun ei malta olla kiusaamatta vanhusta...

Ja eikun takaisin peiton alle ja telkkarin eteen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar