fredag 23 november 2012

Mest mat

Idag handlar det mest om mat... Vi skall ju äta med kollegerna ikväll så jag måste hitta på något relativt gott, relativt "smalt" men ändå mat till lunchen. Har tidigare redan stött på dessa Findus sallader i frysdiken och tänkte att jag provar en idag. Det är ju inte LCHF eller GI direkt, men i alla fall...

Ja åt tonfisk på tisdag till lunch, fisksoppa på tisdag kväll och igår blev det igen en tonfisk-räksallad från vårt lunchställe så jag ville INTE ha den salladen med dillsås o räkor... Konstigt? Nej, det blev ärter och mozzarellaost o pasta. Och OJ vad den var god. För att vara fryst mat liksom. Jag blev imponerad. Stor portion var det inte  men helt okej. Kommer att köpa igen. :o)

 

 

Nu är det ca 3 timmar jobb till, sen styr jag kosan mot Lojo. Och DÄR blir det biff, efterrätt och hela fadiruttan. Äta gott i roligt sällskap, det skall bli välkommet.
Enda som är synd är att jag missar sista avsnittet av Vain Elämää. :o(
(Och NEJ, jag börjar INTE bli gammal.)

Har mina partyskor med i väskan, NU ska dom på. Om jag så bryter benen av mej... ;o)

hot shoes hot shoes hot shoes hot shoes hot shoes

Nu önskar jag alla en riktigt rolig fredag och en fin helg.
(nästa helg är det FÖRSTA ADVENT...)

1 kommentar:

  1. vain elämää sku komma som maraton på nån kanal under veckoslutet, kanske du då kan se avsnittet..

    SvaraRadera