tisdag 13 november 2012

Bussig...

Igår var jag lite bussig. Inte så mycket som jag skulle ha viljat vara men iallafall... Tvättade en maskin med byke (så att vi skulle ha något rent idag...), handlade lite och så tvättade jag alla mina penslar... Och det var inte lite det. Så tyckte jag att jag var smart och torkade dem på en handduk nederst i torkskåpet. På det sättet var dom säkert torra idag. :o) Naturligtvis hängde jag upp kläderna på tork också. Inte torkar jag bara penslar heller. Det vore först slöseri med energi, juh.



Så har min nattcreme tagit slut. Tänk att jag är så gammal (???) att jag måste använda nattcreme? Vem skulle ha trott det? Jag blir såå yt-torr om jag inte smörjer in mej ordentligt på kvällen. Först Dr. Hauschkas ansiktsolja och sen ännu en klick fet creme på. Då blir det bra.

Hade alltså denna No.7 Protect & Perfect innan som nu tog slut. Den var väl helt okej. Inget extra utan bara helt okej liksom. Har också dagcremen men den känns lite för fet kanske? Använder den mycket, mycket sällan. Dr. Hauschkas olja är mycket bättre, även om det låter knäppt.



Köpte nu en nyhet som heter Beautiful Skin, och versionen för normal/torr hy. Denna även från No.7.
Blev faktiskt överraskad. Den är fräsch. Känns frisk och lite sval när man smörjer in sej och huden är mjuk som en babyrumpa på morgonen. Men den är inte fet alls heller. Denna är mera än helt okej. Den här är ju bra. :o) Lyckat köp. Inhandlade faktiskt denna också på lördagen, hade bara glömt den...



Sen när man är så bussig som jag, så får man kanske lite svårt att stiga upp på morgonen -> blir kanske lite sen? Då måste man koka kaffe på jobbet (alltid prioritet No.1, allt annat kommer sen) och sen sminka sej snabbt innan kunderna kommer... Men nu hann jag faktiskt med allt annat (basen och håret o sånt) förutom ögonen. Så det gick ju snabbt och fint att fixa i kafferummet också... Så kan det gå ibland.

Jaa, så provade jag den nya svart-vit rutiga rocken ännu imorse. Den är nog inte bra alls.. Den är för stor på något sätt. Blir som ett tält. Fan. Kanske man kan sy något av den? Det är ju inte direkt brist på material... Måste studera detta närmare. Och anlita en som kan sy... ;o)


 Nåja, nu är penslarna rena, burken full med smörja, ögonen sminkade och kaffet slut. Så nu får dagen fortsätta i sin takt. Ha det fint i det vackra vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar