torsdag 22 november 2012

Dagens...

...naglar. Fixade om dem igårkväll, eftersom vi imorgon ska på lillajul-middag med jobbet. Gillade som sagt inte alls de föregående naglarna så jag fick korrigera helt enkelt. Nu e det bättre. Dock inte BRA... Gnällspik...

 

Dagens lunch. Som jag åt kanske hälften av. Dels för att det var en sjukt stor portion, dels för att tuggorna bara växte i munnen. Blää.

 

 Orsaken till att maten inte smakar idag är för att de konkreta resultaten av samarbets-förhandlingarna här på jobbet kommer fram. En kollega som har jobbat här i snart 28 år blev kallt sparkad idag. Arbetsplikt till sista november. Fatta! Helt sjukt ju! Som om det inte skulle räcka för att få en att må dåligt så fick jag ett ringbud av min chef. Hon som började jobba här ca en dryg månad innan mej, som anställde mej. Jag var den första hon anställde. Jag ringde upp och hennes ärende var att hon ville berätta att hon blev sparkad igår. Men vad säger man? Man blir ganska tyst...

Jaja, skit feelis idag. Så är det ibland.

Hoppas alla har en bättre dag. Trots allt. :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar