måndag 31 oktober 2011

vardagsrummet och naglar

Fick inspiration att möblera om i vardagsrummet. Det går inte att flytta om på så många olika sätt men det blev ändå lite variation. TV:n måste vara vid den väggen den står, akvariet kan man inte flytta på så det finns 2 olika platser för soffan. Om man inte ställer den mitt på golvet alltså...

Satte också mina orkidéer och en gullranka i min gamla trälåda. Piffade till det med en gren troll-hassel och en ljusslinga. Tycker att det blev riktigt nätt. (Japp, fick iden från Inno...)



Soffan flyttade nu under fönstret och fåtöljen fick soffans plats.



 
 Och så har vi vår vän, Vildsvinet... Hon brukar få en tomteluva på alltid till julen, men annars är hon fin i tiara...



Malin är ännu lite sjuk. Vi var till labben och ta svalgprov idag. Hoppas att det inte är något allvarligare än vanlig förkylning med ont i halsen.

Under helgen var det lite nagelfix också. Det blev lite fantasilöst då jag gjorde 2 uppsättningar med naglar + fixade min vänstra hand och alla blev i samma färger... Men det är ju så snyggt... Designen är lite olika på alla dock. Se här:

spetsiga

"vanliga"

och min hand, glittret och det vita lite snett...

Nu skulle jag bara måsta fixa min andra hand också, för inte kan jag ju gå omkring så här heller... Nåja, det tar vi sen, kanske. hehe.

Sain inspiraation muuttaa huonekalujen järjestystä olohuoneessa. Sohva pääsi ikkunan alle ja nojatuoli sai ottaa sohvan paikan. Laitoin myös mun orkideat ja kultaköynnös vanhaan puulaatikkoon ja koristin vielä valoköynnöksellä ja peikonpähkinäoksalla. Siitä tuli aikas nätti. (Juu, sain Innosta idean...)

Olen Malinin kanssa kotona vielä tänään kun hänellä on kurkku kipeä vielä. Käytiin ottamassa kurkkuviljelys ja toivon todellakin että se näyttää puhdasta, että tämä olisi vain flunssasta johtuvaa.

Tein myös viikonloppuna kahdet setit kynsiä sekä toinen oma käsi. Siinä ei sitten ollut  mielikuvitusta ollenkaan kun kaikissa käytettiin samoja värejä. Mutta tyyli oli sentään jokaisessa eri...

Nyt minun pitäsi saada jostan inspistä laittaa tämä toinenkin käsi koska enhän minä voi näin kulkea... Noh, sitten myöhemmin, ehkä. haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar