lördag 1 oktober 2011

dopkläder och naglar igen

Var till stan med P tidigare idag för att shoppa kläder till dopet vi ska på imorgon. Ute i god tid, jag vet...

Men jag hittade faktiskt något! Och jag är riktigt nöjd till och med! Hittade en bra bild på klänningen på nätet och fotade skorna så ni också får se... Har en kavaj från tidigare som jag tänker lägga till klänningen, en svart med lite puffärm, ganska kort och figursydd. Svarta tjocka strumpbyxor till och Voilá...



Naglarna blev igen ganska neutrala som jag fixade idag. C ville inte ha något som är för iögonfallande då hon börjar sitt nya jobb i måndag...

Nu skulle jag bara måsta få egna naglar i skick men jag skulle inte idas... Skomakarens barn säger man ju...


Kävin tänään aikaisemmin kaupungilla ostamassa vaatteita ristiäisiin joihin ollaan menossa huomenna. Jep, tiedän että olin taas ajoissa liikenteessä... Mutta löysin ja olen tyytyväinen. Laitan mekon päälle jakun joka minulla oli jo ennestään ja lisäksi mustat paksut sukkahousut. 

Tein myös tänään setin kynsiä ja niistäkin tulivat aika neutraalit. C ei halunnut silmäänpistäviä tällä kertaa kun hän aloittaa uudella työpaikalla maanantaina...

Nyt minun pitäisi saada omat kynnet vielä kuntoon, en vaan millään viitsisi... ;o) Suutarin lapsella jne...

KL 21.22

Nu har jag fixat ena handen, fixar andra imorgon bitti... Ska ta en bild sen när båda e klara.

Nyt toinen oma käsi on valmis, teen toisen huomenna aamulla. Otan kuvan kun molemmat on tehty.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar