torsdag 6 oktober 2011

shoppar bildelar...

Idag har jag shoppat till bilen. Bildelar. Gud vad tråkigt tänker ni säkert men den här gången är det faktiskt lite roligt... Blev trött på att vi inte har ett ordentligt hund-galler i bilen och Roggis hänger över bakbänken och bråkar med ungarna på baksätet. Herr T har nog påstått att vi inte skall skaffa ett galler utan att hunden måste lära sej att bete sej i bilen. Han har inte lärt sej, ännu i alla fall. Det är väl lite svårt när man är ivrig och glad...

Så jag gjorde slag i saken och ringde till den lokala Citroën-servicen och beställde ett hundgaller. Jag får det i morgonbitti. Helt otroligt alltså! Vilken service. Sen beställde jag också doftpatroner som hör till "parfymerings-sytemet" vi har i bilen... (kärringar o fransmän, va?) Så nu ska hunden sitta snällt i bakluckan o det doftar gott i bilen. Förut busade hunden på o det luktade våt hund, vilken skillnad va?

bild på gallret:

det är fråga om en sån bil (=familjebuss...)
Citroën C4 grand Picasso

Nu e jag hungrig, lunchdags!

Shoppailin tänään auton-osia... Kuullostaa varmaan tylsätä? Ei tällä kertaa, tilasin autoon kunnon koiraverkon paikalliselta Citroën-huollota. Tilasin samalla tuoksupatruunoita auton "parfymointi-järjestelmään" (naiset ja ranskalaiset?)... Ja usko tai älä, saan ne jo huomenna aamulla! Ihan uskomaton palvelu, eikö vaan?

Rogdaj kiusaa lapsia takapenkillä ja roikkuu selkänojan yli ja se peli loppui nyt! Ihanaa, koira istuu nätisti takaluukussa ja autossa ei enään haise märkä koira vaan tuoksuu miedolle hajuvedelle? Vähänkös ajelu nyt muuttuu. ☺
Nyt minulla on nälkä, lounas-aika!


1 kommentar:

  1. Hejsan ! Vad skoj att du hittat till bloggen min.. Alltid roligt att få nya bekantskaper !
    Vad bra med snabb leverans på prylar till bilen...
    Vi "syns "!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera