lördag 15 oktober 2011

katt-tvätt

Idag har jag fått en massa gjort. Skönt. Jag har (äntligen) städat köks-skåpen där all mat förvaras. Det torra alltså. Fy vad man sparar på allt, och hur länge.. Slängde en massa som var 'bäst före' 2008 och 2009... Men nu är allt upp-to-date och det finns plötsligt utrymme och ordning i skåpen. När jag ändå var i farten rensade jag i kylen och putsade av hyllorna. Inte en dag för tidigt det heller... Nu känns det fräscht igen.

När vi kom hem från en liten "handla hela familjen" sväng i stan tvättade jag båda katterna. Oj vilken serenad lilla svarta hade. Jisses, man skulle ha kunnat tro att jag försöker ta livet av honom. Nelson (som alltid förut har skrikit likadant) var tyst och snäll. Han tycket lite om när jag löddrade och gnuggade med schampot. Sköljande var inte alls lika trevligt... Nu är båda herrarna rena och väldoftande (?), Tropical Guava doftar dom...

 dumma matte som blötte ner mej...

 tvätta, tvätta, tvätta...

 torka, torka, torka...

 jobbigt dehär...

och så blir man ju så trött...

Vi använder Tigis Pet Head schampo, det är egentligen för hundar. Så berätta inget för katterna...


Vi köpte också ett nytt halsband åt Roggis när jag hittade ett billigt. Över allt annanstans där jag har tittat på just det här halsbandet (Jokke) har det kostat över 30€, här i denna djuraffär var det bara 15€..? Så jag slog till. :o)



Fick köksbänken tömd när det blev mera utrymme i skåpet, känns luftigare och redigare så här. Så länge det nu hålls innan man plockar fram en massa igen... haha...



Nu ska vi fira lördagskväll med tortillas och film.

Tänään olen saanut paljon aikaiseksi. Sain vihdoin ja viimein keittiönkaapit siivottua. Huhhuh miten kauan olen säilyttänyt kaikkea, heitin pois tuotteita joiden 'parasta ennen' oli mennyt jo 2008 ja 2009... Mutta nyt kaikki on ajan tasalla. Samassa vauhdissa ratsasin myös jääkaapin ja pyyhin samalla hyllytkin. 

Käytiin koko perhe kaupungilla ostoksilla ja löysin Rogdajlle uuden kaulapannan. Olen katsonut just tota kaulapantaa (Jokke) monessa eri kaupassa ja joka paikassa se on maksanut yli 30€. Tässä se maksoi vain 15€ joten iskin kiinni heti.

Kauppareissun jälkeen pesin molemmat kissat. Voi että mikä huuto pikkumusta päästi, Nelson (joka yleensä on huutanut ihan samalla tavalla) oli ihan hiljaa ja kiltisti. Näytti jopa nauttivan pesusta, mutta ei huuhtelusta...

Nyt lauantai-illan viettoon tortillojen ja leffan parissa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar