onsdag 2 november 2011

läderbrallor...

Oj vad jag tycker att det är snyggt med läderbyxor. Hade en gång i tiden ett par äkta och kan bara säga att de var de skönaste byxorna jag har ägt! Men de blev för stora (märkligt eller hur, brukar ju gå andra vägen) så jag gav bort dem. Tycker att de är så användbara, man kan ju kombinera dem med egentligen vad som helst. Till fest med skjorta och kavaj, på fritiden med en tröja eller t-skjorta, på jobbet med en skjorta / tröja och väst. Och smycken som sen piffar upp lite extra. Eller en scarf/halsduk...

Miley Cyrus har satsat på spets till. Det är snyggt... Blir lite så där romantiskt men ändå tufft...


Här har Kim Kardashian både klätt upp läderbyxorna med skjorta och tröja och en snygg vit rock...




Halle Berry har också satsat på ett par, här lite mera "relaxed" med en grå tröja och rock. Snyggt!


Jaa, kan inte säga annat än att tur så finns det "läderbyxor" som inte är läderbyxor och priset där efter... Så kan också vi fattiglappar ha såna... :) Själv har jag mina "läderbyxor" på mej idag. Har en gammalrosa spetstunika till och en svart "knäpptröja" till. Så jag är väl lite romanstisk idag då... haha...

JAG: / MINÄ:



Minun mielestä nahkahousut ovat todella siistit. Ne sopii vaikka mihin. Se on ihan siitä kiinni mihin niitä yhdistetään. Kauluspaita ja jakku juhliin, villapaidan kanssa vapaa-ajalla, neuleen tai paidan ja liivin kanssa töissä. Sitten voi vielä koruilla lisätä sitä juhlallisuutta jos haluaa. Omistin kerran aidot nahkahousut ja voin sanoa että ne olivat minun mukavimmat housut jalassa. Niin pehmeät ja kivat. Harmikseni niistä sitten tulivat liian isot (jonkin ihmeen kaupalla, yleensähän se menee päinvastoin) niin annoin ne pois...

Yllä muutama kuva Miley Cyruksesta, Kim Kardashianista ja Halle Berrystä missä erilaisia tyylejä. Minusta kaikki on hyvännäköisiä.

Onneksi kaupoista löytyy myös näitä "nahkahousuja" jotka eivät ole nahkaa niin me köyhätkin voidaan käyttää niitä... Itselläni on tänään myös "nahkahousut", vanhanroosa pitsitunika ja musta "neuletakki". Joten tänään minun tyylini on siis vähän romanttinen? Haha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar