tisdag 8 november 2011

farsdag i söndag

Heeeej! Det har igen varit lite av en bloggtorka... Nu ska jag försöka skärpa mej. Är igen i Helsingfors så har inte tillgång till egna bilder men nog ska jag få ihop ett inlägg ändå.


Farsdag 13.11.2011

Vad skall pappa få? Men om vi börjar med VAD VILL PAPSEN HA? Det kan jag svara på genast.

En Harley Davidson FatBoy...


...eller en Ferrari?


Och naturligtvis en chokladtårta...


Just det ja. Och så kommer vi tillbaka till verkligheten. Men vad jag skulle vilja ge honom då? Till exempel en dammsugar-robot? Det skulle ju vara fint, eller hur? Det är ju teknik, ROBOT är ju alltid coolt, eller..? Och då skulle jag slippa dammsuga...


Eller en massa choklad som han sen kan bjuda av?


Eller en liten chokladfärgad oriental-katt...? Ooooj va det sku vara mysigt. En liten apunge...


Nåja, det var det. Tur så fixar barnen alltid sina presenter i skolan så jag kommer ju egentligen ganska lätt undan. Bara att se till att kakan är klar och att maten är speciell på söndag. ;o)

Isänpäivä sunnuntaina 13.11.2011

Eli lahjaa pitäisi miettiä. Jos lähdetään siitä mitä isä haluaa, se on helppoa. HD Fatboyn tai Ferrarin... Ja kunnon suklaakakku niin isi olisi tyytyväinen...

Jos minä saisin valita niin robotti-imuri voisi olla hyvä ja kätsä. Sehän on tekniikkaa, robottia ja vielä helpottaisi minun elämää. Ja sitten iso kasa suklaata jota isä voisi tarjota meille muille... Pieni suklaanvärinen itämainen kissanpentukaan ei olisi hassumpi. Sellainen pieni apinanpoikanen... Voooi... :D

Mutta onneksi tytöt tekevät isänpäivälahjat koulussa joten pääsen siinä mielessä helpolla että minun vastuulle jää kakku ja ruoka. ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar