onsdag 30 november 2011

peppisar

Jag har haft pepparkaksbak på gång i två kvällar nu. Eller egentligen bakade jag dem på måndag och dekorerade igår.

Det blev en massa mini-pepparkakor och ett litet hus + gran.


Jag tycker att pepparkakorna måste ha glasyr till julen. Tycker att dom är både godare och snyggare så...





En liten tomte och ett paket fick dekorera brickan med pepparkakshuset. Jag lade två "värmeljus" som fungerar med batterier i huset så att det lyser lite om det...


Jag var med om en intressant och rolig grej idag. En kvinna kom in på mitt jobb och frågade om det är jag som gör smycken. Jaaa svarade jag försiktigt. Hon ville beställa ett halsband av mej för att hon tycker så om smyckena jag gör. Om jag gissar rätt enligt hennes tidtabell så ska hon ha den till självstädighetsdagen.  (Måste ha det senast på måndagkväll...) Häftigt eller hur?

Jag fick ju bråttom att beställa rätt färgs pärlor och snabb leverans. Som tur har jag tidigare beställt från en webshop i Sverige som är jätte hygglig, jag frågade dem hur vi skall göra och svaret var att beställ nu genast så packar vi och skickar vi det genast. Betalningen hinner nog komma sen... Vilket förtroende! :o) Och ja, jag betalade genast med utlandsbetalningen syns ju hos dem först kanske i nästa vecka...  Orsaken till varför jag beställde från Sverige är att jag inte hittade rätt färgs pärlor i Finland. Färgen skulle vara lavendel. :o)

Visar bilder på halsbandet när det är klart.

lila sötvattenspärlor

Olen kaksi viimeistä iltaa leivonnut pipareita. Tai oikeastaan leivoin piparit maanantaina ja koristelin eilen. Satsista tuli paaljon pikkupipareita ja yksi talo + kuusi.

Mielestäni pipareissa pitää olla kuorrutus ihan sekä ulkonäkö syystä että maun takia.

Minulle sattui hauska ja mielenkiintoinen juttu tänään. Yksi nainen tuli työpaikalleni ja kysyi jos minä ole se joka tekee korjua. Vastasin varovaisesti  kyllä. Hän halusi tilata kaulakorun minulta. Ja jos laskin oikein hänen aikataula huomioonottaen niin hän tarvitsee sitä itsenäisyyspäivään. Siistiä eikö totta?

Minulle tuli hirveä kiire tilata oikeanvärisiä helmiä paikasta josta saan nopean toimituksen. Onneksi olen ennenkin tilannut verkkokaupasta joka on Ruotsissa ja tiedän että siinä on hyvä palvelu. Kysyin niiltä mitä voitaisiin tehdä että tilaus ehtisi minulle perjantaihin mennessä niin vastaus oli että lähetämme sen nyt heti ja maksu saa tulla myöhemmin. Wow mikä luottamus! :o) Ja tiedoksi, olen kyllä maksanut jo mutta ulkomaan maksuissa menee useampi päivä ennenkun rahat näkyvät heidän tilillä. Syy miksi tilasin Ruotsista on muuten se että en löytänyt oikeanvärisiä helmiä Suomesta... Värin piti olla laventelinliila. :o)

Näytän kuvia kun koru on valmis.

1 kommentar:

  1. Wow va häftit! Var hadd hon fått nys om att du lagar smycken?

    SvaraRadera