fredag 18 november 2011

snart börjar det...

...julförberedelserna alltså. Jag börjar nog få lite jul-stämning snart. Åtminståne såpass mycket att jag vill börja plocka fram allt juligt och rött. Här är ett par bilder från H&M Home, julen 2011



Och här är är en från Hemtex


denna från Ikea

Och sen en minigran, en sån ska det finnas i Trasselbacka på lillajulen. :D

Så eventuellt redan i helgen skall gardiner, mattor, dynor och filtar bytas ut. När jag kollade upp foton från i fjol hade jag redan plockat fram det röda i början av november så jag ligger lite efter nu...

Till sist en bild från ifjol (tagen 23.12.2010) när Herr Trassel fixade julskinkan, se vilken trogen skara med vänner han hade... Våra kära ängla-hundar...

we skinka...

Kohta se alkaa...
...jouluvalmistelut siis. Minulle alkaa tulla joulufiilistä pikkuhiljaa, ainakin sen verran että haluan ottaa esille kaikki punaiset joulujutut. Yllä pari kuvaa H&M Homen joulumallistosta 2011 ja yksi Hemtexistä.

Pikkukuusi on Ikeasta ja sellainen on pakko olla Trasselbackassa pikkujouluna. :D

Eli mahdollisesti jo viikonloppuna menee verhot, tyynyt, matot ja huovat vaihtoon. Kun katsoin kuvia viime vuodesta huomasin että meillä oli jouluista kotona jo marraskuun alussa joten olen tänä vuonna myöhässä...

Viimeisessä kuvassa Herra T valmistaa joulukinkkua, katso miten uskollisia ystäviä hänellä oli silloin... Meidän rakkaat enkeli-koirat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar