fredag 25 november 2011

lillajul imorgon

Har fortfarande inte tagit någo bilder hemifrån för att jag inte har hunnit städa och reda upp ordentligt. Vi har alltså lite råddigt för tillfället. Plundrade istället min telefon och hittade bilder från förra julen. Jag kan ju visa dem istället tänkte jag.

Jag gjorde eget julgodis (läs: choklad...)


Måste bara fixa en pepparkaksmobil även i år. Den tyckte jag massor om. Gjorde också en åt svärmor ifjol. De fick sorgliga nyheter söndagen efter lillajul så jag ville försöka pigga upp dem lite.


Gjorde också "tomteluva-bakelser" till lillajul med hjälp av H... Jag + marsipan = NOT a good idea...
Paketet var åt Herr Trassels bror som fyller år 27.11... :D


Gravade egen lax (mums!!!), det är super enkelt men kom ihåg att använda massor av kryddor...


Till sist både julsvinet och granen... Vi har bara en minigran inne nu, tror att vi tar in julgranen först till "stora" julen i år. Är inte så värst förtjust i barren...




Har alla lillajulklappar klara och packade,  maten skall handlas ikväll, glögg har vi och pepparkakor. Om vi bara har levande ljus ser man inte så noga om det är städat eller inte... Vad annat kan man göra om timmarna inte räcker till i dygnet...? :D

En ole vielä ottanut mitään kuvi kotoa koska en ole ehtinyt siivota ja järjestää paikkoja.. Mutta kaivoin viime vuodesta kuvia puhelimesta.

Viime vuonna tein reippaana omia suklaakonvehteja, graavilohta, tonttulakki leivoksia jne... Saas nähdä saanko yhtä paljon aikaan tänä vuonna...

Kaikki pikkujoululahjat ovat hankittu ja pakattu, ruokakauppaan illalla. Glögiä ja pipareita meillä on. Jos oleskellaan vain kynttilänvalossa niin ei huomaa etytei ole siivottu... Mitä muuta siinä voi tehdä jos vuorokauden tunnit eivät riitä...? :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar