söndag 21 augusti 2011

totally husmorsa

Jag har varit en ultimate husmorsa hela helgen! På lördagen var vi över två timmar i svampskogen. Hade bara två älgflugor på mej och skrek inte ens utan tog det med lugn. Det ni! Svamp (kantareller) hittade vi också, kanske 5 liter? Svårt att säga sådär exakt... Titta själv.


 

Rogdaj njöt av skogsrundan. Sprang och snusade, åt skit (älg? hjort? hare? men vem bryr sej egentligen?), "simmade" i ett dike, drack träckvatten och sånt! Med andra ord som en dag på Borgbacken men för en hund...


 

På lördagkväll vankades sen kantarellpaj... Ala Herr Trassel... Det var gott. Lite enligt Ernst recept. Jag bakade också en äppelkaka på egna äppel (dom är för övrigt HELT usla...) samt lite skedbröd och kanel-småbröd. Det att jag bakar är väl inte helt konstigt, men jag städade faktiskt upp köket efter mej GENAST när jag hade allt bakat. Det är inte helt vanligt för mej... Efter baket rensade jag all svamp och Herr Trassel fixade pajen medan Roggis och jag var ut på en kvällspromenad.

Vi hade svärmor och svärfar på mat idag och ville ha något hembakt till kaffet.


Till mat blev det Gårdskulla kött på grillen, svampstuvning, smörstekta morötter med honung och kokta potatisar. Blev bara potatis kvar, så det var gott. Slowfood... :o)

Till kaffet blev det lördagens bakverk.


skedbröd och kanel-småbröd

äppelkaka (vaniljsås till)


Nu dök min mor och far upp så det blir att brygga en kanna kaffe till. Tur att det blev kaffebröd + vaniljsås kvar!


Sen måste jag få slappa i soffan en stund, jag är ju helt slut... Och stinn som en julgris...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar