tisdag 23 augusti 2011

tisdags snabbis

Tjohej! Det blir bara en snabbis idag... :D Har egentligen inte så mycket att berätta, och inte så mycket tid att skriva heller...

Tvättmaskinen surrar i bakgrunden. Har rivit i när jag kom hem från jobbet. Bäst att sätta igång genast för sätter man ner sej blir man ju där o sitta resten av kvällen...

Just det, skulle baka semlor. Var till och med via butiken och köpte jäst. Plockade fram hushållsassistenten, mjölet osv. Så när jag öppnade mjölpåsen var den full med småkryp... URRRK! Så tydligen var det lite gammalt och ett bevis på hur ofta jag bakar semlor... Hehe.. Så skit i det då, vi butiken en gång till idag och köpa bröd. Snyggt.

Nåja, vetemjölet var i skick så det fick bli en pannkaka istället. Det brukar alltid gå hem. Inte kanske det bästa morgonmålet, men som kvällsmål är det ju gott.

Lite socker och jordgubbssylt till...

Roggis har träff i hundparken ikväll med beaglen Tyke. Skönt att han får leka med en kompis ibland istället för att gå på kvällspromenad. Ombyte förnöjer och polare är ju alltid bäst! Även om man är en vovve.

Malin har varit på bio ikväll med två av hennes klasskompisar. Det var en mycket, mycket glad liten flicka som ringde mej på dagen och frågade lov. Och när jag sa ja höll hon på att spricka så glad blev hon. Det är en stor grej för en 8-åring att få fara ensam på bio så där. Får se hur uppskruvad damen är när hon kommer hem, borde vara på väg som bäst.

Nej, nu måste jag byta kläder och packa hundpark-kassen... (vatten, godis, kamera osv...)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar