måndag 15 augusti 2011

bra måndag

Idag har det varit en bra dag. Var helt säker på motsatsen på morgonen när allting bara gick snett. Inte katastrofalt men just så där att man blir irriterad... Dragkedjan i klänningen gick sönder (den har krånglat en tid redan), strulade på hemma med en massa, kom ett par minuter försent till jobbet, tanken tom i bilen osv...

Sedan svängde det. Jobbet gick bra och det var riktigt roligt att vara där. Kollegerna har kommit tillbaka efter semestern så vi kunde prata om vad vi hade pysslat med under sommaren.

Efter jobbet ringde jag en kvinna som erbjöd mej tips och råd angående Rogdajs beteende på promenaderna och det var verkligen ett givande samtal. Jag lärde mej massor och hon kunde verkligen ge goda råd. Trevlig var hon dessutom. 

Sen styrde vi kosan mot City Market för att skol-shoppa åt andra klassisten. Det blev ny skolväska, penal och pennor, nya snygga skor (borde egentligen ha tagit en bild på dem INNAN hon tar på dom imorgon...), nya gympa-kläder och inneskor. Damen var nöjd. Förutom det lackade jag hennes naglar (även tårna) inför morgondagen. Det var nästan viktigare än nya grejerna... :o)

Fotade skorna ännu sent på kvällen, här kommer bilden!


När damen var i säng var det dags för kvällspromenaden. AMAZING!!! Månne kvinnan jag pratade med hade varit hit och byta hund medan vi var på shopping??? Helt otroligt hur det gick bra. Han gick vid min sida med kopplet hängande löst. Har aldrig varit med om något liknande. Fick tårar i ögonen när han bara gick där och såg på mej och bara var fin och duktig. Gissa vem som fick ett flottigt svinöra till efterrätt ikväll ;o) Pussgurkan...



Nu ska jag titta på tv en liten stund och sen är det natinati!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar