söndag 7 augusti 2011

söndagkväll

Jaha, så var det söndagkväll igen. På jobb imorgon. Veckoslutet går alltför snabbt, tycker att det just var fredag kväll...

Nåja, vi hann med mycket denna helg. På lördagen var vi ju till  Hangö en sväng och på kvällen for vi faktiskt hela familjen + Rogdaj till svampskogen! Vi traskade på en dryg timme, Rogdaj rusade på för hela slanten! Vi hittade faktiskt lite kantareller, men endera hade många gått där före oss eller så var det ingen vidare svampskog...


Idag har vi varit bussiga, Herr Trassel har fixat på lekstugan som börjar vara i uselt skick. Nu har den nya stolpar som håller "terrasstaket" uppe + ny "terrass"! Räcket fattas och sen skall det målas. Hela stugan kräver ny färg. Visar bilder först när den är snygg igen! Efter det måste golvet förnyas inne och sen skall den inredas lite. Flickorna är så stora redan så traditionell lekstuge-inredning blir det inte. Kanske en väggfast bänk med en massa dynor på och lite hyllor osv, mera för bara att vara tillsammans i eller läsa i lugn och ro? En radio och en mysig lampa i taket skulle vara fint... Nå, det är länge dit ännu så jag hinner planera om flere gånger!

Medan Herr Trassel fixade på lekstugan rensade jag ogräs i gruset så att jag har fingrarna sjuka! Men ÄNTLIGEN är ogräset borta! Jag har retat mej på det hela sommaren... Dit for nästan hela min dag! Och gräset är klippt och gården är snygg igen en stund! Skönt!


Och sen till sist fick jag äntligen mina naglar fixade! Tog bara två veckor... Det är nytt rekord för mej, brukar vanligtvis gå ett par - tre dagar... Så här blev det denna gång, ville ha korta och ganska neutrala.


Nu tycker jag att jag är förtjänt av en stund i soffan innan jag går på en kvällspromenad med Rogdaj!

Nää, nu börjar det regna... Slappar en lite längre stund då! :o)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar