tisdag 9 augusti 2011

hushållssysslor

Ikväll har jag gjort något tråkigt... Någonting jag gör hemskt sällan... Jag har plockat in rena kläder i diverse klädskåp efter att jag har sorterat allt i säkert tio högar. Och innan jag kunde göra det ordnade jag upp mitt klädskåp. Hade jag inte gjort det skulle de rena kläderna inte rymmas in i skåpet. Just typiskt mej...  Jag har inga problem att tvätta kläder, hänga upp på tork eller vika de torra kläderna i snygga och prydliga högar. Men där blir det. Tio maskiner tvätt senare ryms man inte in i badrummet, som också fungerar som hjälpkök hos oss. Herr Trassel tvättar tänder och händer mellan massiva bykhögar och snällt nog gör sitt bästa för att inte blöta ner eller stritta på de rena kläderna. Sen frågar han hemskt vänligt och försiktigt om jag vet i vilken hög plagget han letar efter finns... Och jag både skäms och börjar stressa över jobbet jag har framför mej... Idiot.

Så här snyggt kan det se ut om kläderna är i skåpen där de skall vara




Mina fina House Doctor burkar kommer bättre fram utan bykhögar som skymmer


 Jag tror att Herr Trassel ville vara snäll med mej när jag äntligen fick jobbet gjort för han satte upp kroken för Rogdajs koppel där jag ville ha den, vid bakdörren. Söt eller hur?


Nu är det dags för en sista promenad med Rogdaj! Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar