tisdag 1 januari 2013

Va tror ni?

Motionera mera och äta hälsosammare är viktigt. Det är nu eller aldrig. Nu menar jag inte hysteriskt bantas och gym 7 dagar i veckan. Utan sådär sunt och förståndigt. Vardagsmotion och husmanskost. Minska på godis och bulle.

Det skulle vara roligt att lära sej något nytt. Vad som helst egentligen. Knyppla? Svetsa? Flyga helikopter? Vi får se...

Köra motorcykel. I år ska det köras. På riktigt. Skärpning på den fronten.

Vara mindre nervig... Min familj är säkert utav samma åsikt. Måste skärpa mej där också, inte "ta skruv" av allting utan låta det gå ibland. Måste inte reta upp mej så enkellt. Mera tolerant heter det väl?

Fixa undan måsten genast, betyder att jag inte samlar "skit" på hög som jag sedan stressar över att är ogjort utan FIXAR BORT GENAST. Tänk vad livet måste bli lättare då? Mindre stress i alla fall.

Måste jag kommentera må bra? :o)

Obs. Detta är inte nyårslöften utan sånt jag hoppas att jag skulle kunna genomföra. Mera fråga om nyårs önskningar...

ÖNSKAR ALLA ETT MYCKET BÄTTRE ÅR 2013.

Nu har det börjat.

2 kommentarer:

  1. JAg tror,att i vår hmmhm ålder,så måste vi tänka just sådär.Det finns inga genvägar mer,och vår kropp tar stryk av skit mat.
    Jo,och något nytt du vill göra? TAEKWON_DO säger jag förstås.Nytt,intressant,mental och fysisk träning och hela Finland som träningsplats.Sist men inte minst,vetskapen om att du klarar undan eventuell attack,gör att man rör och för sig på ett säkrare vis än innan.Det svåra,(hihhih) är att gå in på tex.posten,fullsmockat förstås OCH att inte blockera och skydda sig mot alla stötar:))))Man måste ju se ut som en instängd fågel,när man försöker hantera sina reflexer....KRAM.OCh varför skulle du inte göra dethär för dig själv?Du är värd det!

    SvaraRadera