söndag 27 januari 2013

Malins rum, minimakeover

Malins rum har länge varit i ganska dåligt skick. Då menar jag tapeterna och ytorna i rummet. Shabbigt helt enkelt. Nu klarar jag inte av att ensam fixa om det men jag kan piffa upp lite med nya gardiner, sängkläder och lite städning...

Sagt och gjort, beställde påslakan och 1,5 meter tyg från Jotex. Nya symaskinen väntade i knuten. Herr Trassel borta från vägen. Malin hos sin far. Here we go...

 
 

Av 1,5 meter tyg sydde jag en gardinkappa, en likadan gardinkappa till som är på väggen vid sängen, överdrag till sittdyna, en minikudde, en liten förvaringspåse, en liten bordduk och en liten påse till som jag klädde krukan i fönstret med. Inte illa, även om jag säger det själv. Kostnad: 10,35€...

Det blev riktigt syggt. Jag vill nog fixa väggarna så snabbt som möjligt ändå, men det här får duga nu för stunden. Här kommer ännu ett par dåliga "före" bilder:

 

Jahapp, magen kurrar och tvättmaskinen stannade just. Måste pussa födelsedagsbarnet en sväng och sen är det bara att fortsätta jobba. :o)

2 kommentarer:

  1. Oj vilken skillnad, jättesnyggt blev det. jag älskar skrivbordet, så snyggt att blanda gammalt och nytt!

    SvaraRadera
  2. Tack! Hon börjar bli "stor" så stilen behövde ändras lite... ;o)

    SvaraRadera