söndag 20 januari 2013

Lördagens program

Ojojo vilken lördag. Dagen började med att jag tänkte bli i sängen. Av den lilla orsaken att jag hade såå grym träningsvärk att jag inte helt enkelt tänkte slippa upp... Nåja, det lyckades. Morgonmål (inkl. en värkmedicin..) och sen i bilen. Det var -27 grader kallt ute men bilen hade sovit inne i garaget så det var ingen nöd.

Här en suddig bild på bilens mätare, tittar man lite skevt ser man att den visar -29 grader... Brrrrrr. Och 89 km/h, dvs liiite överhastighet också... Och att herr T borde växla upp till 6:an. Och att bilen är nästa 100 tusen körd. Så nu vet ni det också. :o)
 

Nosen styrdes sedan mot Böle, Resemessan 2013. Huuujedamej som där var människor. Det var såå trångt och fullpackat att mina nerver inte trivdes så bra.

 
 
Vi traskade på där i ett par timmar kanske och under den tiden blev det en choklad pehmis, kaffe och skagensmörgås och "hemgjorda" varma potatischips. Typiskt oss, det är alltid fråga om mat... Ingen resa bokade vi eftersom det var så mycket folk att man helt enkelt inte kom åt. Vi får fixa det hemma via nätet istället.
 
 
 
Det fanns några monster på mässan också. Här är tre av dem. Alla från programmet Tuuri var också där, inkl. tarjoushaukkan Jorma... Tur nog så var han utan motorcykeln denna gång... Ni som har sett programmet kan kanske räkna ut varför jag berättar detta i samma kapitel som jag nämner monster o sånt...? :D
 
 
Barnen tyckte jag var jobbig när jag fotade Hevisaurus ödlorna men jag tycker att de är fina. På riktigt. Ungen på bilden har inget med oss att göra, ifall ni undrar.
 
 

 

Sen när vi äntligen kom ut i den "friska" luften bar kosan mot Sello. Vi ville nämligen äta på Rax. Med tre barn så är det ett ganska förmånligt alternativ, om man bortser från hamburgare då alltså. Där shoppade vi lite, men bara lite. Jag (just de, JAG som vanligt) hittade en college på rea i KappAhl och ett par jeansleggings. Hade redan köpt dessa leggings en gång men min mor övertalade mej att sälja dem åt henne så jag var ändå utan. Men inte mera. Sen handlade vi lite mat i Cittarn och så åkte vi hem. Ganska trötta.

Väl hemma knäppte vi på bastun. Skönt att koppla av i varma bastun efter en sån dag.

Och nu är det söndag, alla tråksysslor blev ogjorda igår så man får väl köra dubbelskift idag för att komma fatt? Eller anlita barnarbetskraften...? Hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar