tisdag 15 januari 2013

Tips

Jag hittade en helt superbra manick (?) hos Pyre´s i Karis på helgen. Manicken heter Epicare och är en fjäder med små handtag i vardera ändan. Jag har faktiskt sett reklam på denna i svenska tidingar tidigare men inte hittat den i Finland. Okej, nu har Pia tagit in den och säljer då dessa. Här ska ni få se vad det egentligen är:

Så här ser den ut i förpackningen, finns i olika färger. Jag valde en svart (överraskad?).


Man skall alltså ta bort hårväxt i t.ex ansiktet med den. Som namnet säger fungerar den lite som en epilator, "manuell" sådan.


Här ser man hur den rycker loss håren som fastnar i fjädern.


Enkel att använda, bara böj, lägg mot huden och snurra mot dej själv så rycker (AJJJ!) den loss håren.


Jepp, så nu har jag babyrumpa-lena kinder efter att jag rullat på med epicare. Rekommenderas varmt. Mycket enklare och snabbare att använda än en pincett till exempel. Minns jag priset rätt var det 16,90€ så den är inte ens dyr.

2 kommentarer: