söndag 30 december 2012

Shoppingen...

...som inte skulle vara så mycket shopping... Ups.

Jaa, vi åkte in till Åbo och började med Skanssi. Ett stort köpcenter just utanför Åbo centrum. Där slank jag in på Kicks och handlade ett backup-lager av mina favoritgrejs. Det blev alltså en duschgel, en bodylotion och en mindre tub av samma duschgel + en ny flaska Seche Vite topplack. THE best. När man är club-medlem får man nu -20% på Kicks egna kroppsvårdsserie så de va ju billigt. :D

Sen finns det också en sån butik som heter Tiger. Ojojojoj säger jag bara... Där finns en massa grejer och det är billigt. Hittade hörlurar och ett silikonskal till ajfånen och lurarna kostade 8 euro, skalet 3 euro. Knäppt ju. Joo, och två edt, Mist och Cotton som syns på bilden ovan. 4 euro styck. Doftar sådär, ganska neutrala. Vill man inte använda dem som parfym kan man ju alltid spraya omkring sej annars bara, som rumsdoft lite liksom?

 

Sen åkte vi in till Åbo city och där hamnade vi till Hansa. Även det ett stort köpcentra. Där shoppade jag ett par svarta (surprise???) vaxade jeans i Cubus, rea 19,90 €. Jag vara mycket nöjd.

Medans herr Trassel var i en spelbutik (yökk) smet jag in på The Body Shop och köpte mej en Tea Tree pore minimiser som jag har läst mycket beröm om. Få se vad jag tycker om den. Syns på översta bilden, den gröna tuben.

Var också in till Gina Tricot, rean hade börjat även där. Hittade (whaaaaat?) inget annat men det blev tre nagellack för 9,95 €, ett standard erbjudande de alltid har.

 

Så, hmmm. Jovisst shoppade jag men tycker i allafall själv att det inte var något så hemskt dyrt? Är helt super happy över lurarna (vita o allt, najs) och byxorna.

Jahapp, nu en mugg te, sen måste jag göra nåt smart här hemma också. Något lite bara... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar