tisdag 3 april 2012

Min e.l.f beställning

Idag fick jag min e.l.f beställning och tänkte visa vad paketet innehöll. Jag är hemskt nöjd med e.l.f. Priset är billigt och kvalitén tycker jag att är jättebra (med tanke på priset alltså). Visst har jag stött på produkter som inte var så bra jag hade hoppats på men så är det ju alltid. Man kan inte gilla allt.


Här är grejerna i sina förpackningar. Allt är enskilt packat, det tycker jag att är lite slöseri på material.



Jag hade beställt 3 stycken läppglans. Minty Lip Gloss i färgen Los Angeles och jag är såå förtjust i detta! Det doftar starkt mint och smakar lite sött, mintigt tuggummi kanske? Glittrar / glänser så där passligt till vardags. Så var det ett Glossy Gloss i färgen Swet Salmon, det är utan glitter, bara glans. Det tredje är Glitter Gloss (står Glossy Gloss på tuben??) i färgen Glam Guava och det är så glittrigt och glansigt att det är absolut för fest. Men jag gillar alla tre. Förutom dessa tre så beställde jag en läppenna i färgen Nude Pink (läppenna i ena änden och pensel i andra) och tre läppomador. Två av dem är svagt färgade (natural och pink pop) och den tredje utan färg, den smakar mint den också.

Till ansiktet beställde jag en Complete Coverage Concealer i nyansen Medium och den är alltför mörk för mej just nu i alla fall. Mamma får ta över den. :o( Förutom den tog jag också ett vanligt puder (färg Sand) och Contouring Blush & Bronzing Powder - dvs solpuder och rouge. Det gillar jag. Färgerna är jättefina.

Till ögonen blev det en silver Eyeliner och en glittrig Eyeliner i färgen Copper (1,70€ st). Provade också på Lengthening and Volumising Mascara i färgen Dark Brown. Den är bra! Den är väldigt mörk brun, inte så där rödbrun som dom braukar vara utan nästan svart faktiskt. Me like.

Så blev det fyra nagellack till (kostar 1,70€ stycke, knäppt va?). Färgerna blev: Champagne, Coral, Mint Cream och Lilac. Lite våriga färger ifall snön sku försvinna snart... ;o)

Summa summarum kan jag igen säga att jag är nöjd med e.l.f. Det jag betalade för allt detta skulle jag inte få mer än en bråkdel av ett "vanligt" märke. Om vi tar nagellacken som exempel, 6,80€ för 4 st. IsaDoras nagellack är i lokala kosmetikaffären över 7€/st. Läppglansen 4€ st, på samma plats IsaDoras läppglans över 12€/st.

Nu ska jag prova vidare... :D

1 kommentar:

  1. Hej Micki!

    Hoppas det går bra att vi delar med oss av ditt blogginlägg om e.l.f. Cosmetics på vår blogg! Vi har självklart länkat till dig :)

    Hälsningar, team e.l.f. Scandinavia

    SvaraRadera