måndag 30 april 2012

Grillfest

Vappen övergår till första maj om ca en timme. Då börjar sommartiden sådär officiellt tycker jag. Efter första maj blir det inte kallt mera och bladen börjar spricka ut på träden och sommaren liksom börjar. Bra.

Vi hade en liten grillfest hos oss. Ingen fest-fest utan bara god grillad mat och kompisar. Riktigt trevligt (och gott...)

Lat som jag är satsade jag på (blåvita) engångskärl. Bestämde mej för att jag inte tänker plocka disk ännu imorgon, när man kan göra det lätt för sej. O se hur mysigt det blev. Perfekt. Jag köpte tillomed två penseer i ampel. Så nu finns både blommor och tjafs på terrassen... Inte tog det länge heller... Haha.

Råddis fick vappen-godis i form av ett jättegott (?) märgben. Smask smask.

Och vi människor fick jättegott grillat...

Det ända som INTE är bra är Gixer... Han har blivit stungen av någonting (geting?) och är superhängig. Vill inte äta och bara sover. Stackars liten. Vi följer med hela tiden och hoppas att det går om snart. Mattes lilla gulle... :o(

Ny ska jag titta på TV i sängen en stund till ögonen faller ihopa... Natti natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar