måndag 25 november 2013

Kalender


Snart har vi ju december och så är det nytt år i ett nafs. Det betyder en ny kalender. Nu har jag gjort slag i saken och beställt en alldeles egen, personlig kalender från Persoonallinenkalenteri. Det blev en i storlek medium och Rogdaj får pryda pärmen. Så lade jag till små rutor där man kan kryssa i vädret för varje dag, kul tycker jag. Och en egen ruta för "veckans att göra". Språket är finlandssvenska (?? har det kanske med namnsdagarna att göra??). Kommer hem i postlådan efter ca 2 veckor.

Jag valde att kalendern skall börja från december 2013, för tålamod att vänta till 1.1.2014? Nope, det har jag inte... ;o)



Jag är på jobb idag. Mådde helt okej under helgen och imorse var allt också okej. Men ca 11.30 kunde jag konstatera: Hello huvudvärken. Inte så trevligt att du kom på besök.
Nu sitter jag här och funderar stå ut eller åka hem? Vad är klokare? Lite rädd för att det skall komma in en kund (med huvudvärk så råddar jag hemskt enkelt till saker...) så det är kanske inte så smart när man jobbar med kundbetjäning. Men inte blir ju huvudvärken någo bättre hemma heller. Äsch, jag avskyr såna här situationer.

***

Kohta on joulukuu ja ennenkuin ehditään sanoa kissa niin on jo uusi vuosikin. Joten reippaana tyttönä tilasin itselleni uuden kalenterin ensi vuodelle. Ihana, persoonallinen kalenteri jossa kannessa on Rogdajn kuva. Tilasin sen täältä. Valitsin jokaiselle päivälle sää-tiedot, eli joka päivä voi ruksata millainen sää on. Hauskaa. Ja joka aukeamassa (viikko) on "viikon tehtävät" ruutu. Kalenteri saapuu postilaatikkoon kahdessa viikossa. Niin, ja minun kalenteri alkaa jo joulukuussa 2013 koska minulla ei ole kärsivällisyyttä odottaa ensi vuoteen... ;o)

Olen töissä tänään. Olo oli ihan okei viikonloppuna ja tänä aamuna mutta noin klo 11.30 sain sanoa: Hello päänsärky. Ei niin mukavaa että tulit taas käymään. Nyt istun täällä ja mietïn menenkö kotiin vai jäänkö töihin. Mikä on sitten fiksumpaa? Eihän se päänsärky mikikään muutu (vai muuttuuko?) vaikka menen kotiin. Ainoa ongelma on että olen asiakaspalvelussa ja päänsärky saa minut sössimään asioita. Aaargh, vihaan näitä tilanteita.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar