måndag 4 november 2013

Gott och blandat...

...blir det på bloggen idag. Har pysslat o grejat en del på sistone. En del har jag fotat och en del inte. Så jag visar några bilder idag då.

Målat om en ölback från Stallhagen. Sen fick den en etiketthållare som jag hade spraymålat svart. Den blev en fin kryddställning. Bilden nere till vänster är den ursprungliga färgen. Fattade ju inte att fota den innan jag började så internetz hjälpte mej lite.

 
 
Fixat Malins gudmors naglar. Lila, as usual...
 
 
Lackat mina egna och greijat en försiktig nailart med blankt på tipparna. Färgen är IsaDoras sugar crush i 112 Emerald Crush.
 
 
Stickat yllesockor. Helt själv. Utan hjälp. :D
 
 
Sytt en glasögonpåse i äkta läder. Pimpat den med nitar och handmade bricka.
 
 
Pysslat smycken i brunt och mässing. Det behöver inte alltid vara svart och silver. Och denna höst är jag verkligen brun. INTE svart...
 
 
Jepp. Det har jag sysslat med. Denna förbenade huvudvärk siiter fortfarande kvar i skallen på mej. Det betyder att pysslandet tar aaaaningen längre än vanligt men det går. Känns som terapi när man får fundera på något annat en stund. Men man kan ändå lägga bort det om det blir för mycket. Vad skall jag hitta på till nästa...? :D

***

Yllä muutama kuva viimeaikojen askarteluista. Olen mm maalannut Stallhagen kaljakopan ruskeaksi, siitä tuli ihan kiva mausteteline. Alempi kuva vasemmall näyyttää alkuperäisen värin. En taaskaan tajunnut ottaa kuvaa ennen maalausta... Mutta internetti auttoi.

Malinin kummitäti sai syksyn kunniaksi taas kynnet, liilat niin kuin yleensä.... Omat kynnet sai päällensä IsaDoran sugar crush sävyssä 112 Emerald Crush, uskalsin jopa tehdä sen verran kynsitaidetta että maalasin kärjet kiiltäviksi. ;o)

Sukkia olen onnistunut kutoamaan ihan itse, ilman apuja. Siitä olen ylpeä...

Vähän aikaa sitten ompelin silmälaseille kotelon aidosta nahasta. Tuunasin sen vielä niiteillä ja handmade kyltillä.

Lopuksi olen askartelut koruja. Tällä kertaa ruskeaa ja messinkiä. Ei tarvi aina olla mustaa ja hopeaa. Tänä syksynä olen ehdottomasti ruskea.

Siinä se oli. Päänsärky asuu edelleen kallossani. Mutta askartelu auttaa siinä mielessä että saa ajatukset muualle välillä. Ja voi jättää kesken jos siltä tuntuu. Mitä seuraavaksi....? :D
 

1 kommentar:

  1. Fiiina sockor. Du är ju händig värre :) Hälsningar från Borgå!

    SvaraRadera