torsdag 21 november 2013

Copycat...

Jag har köpt nya täcken. Ojoj vilka täcken... De lättaste och tunnaste duntäcken jag kunde hitta (Hobby Hall) som väger bara 300 gram. Det betyder att de inte är heta, utan just passliga. Men att de ändå prasslar just så där lyxigt som bara duntäcken kan. Jag = nöjd. Herr Trassel, inte så nöjd. Det tar alltid en tid innan han vänjer sej, så det blir nog bra till slut. Rogdaj + cats = supernöjda.

Sen har jag stickat. Ett dynvar. Just nu verkar det vara IN med stickat. Plädar, kuddar osv. Enda nackdelen med dem är att de kostar rätt så mycket. Hittade garn på rea (alltid bra) och tyckte att det skulle passa finfint till just dynvar. Nu ska det bli ett till.

Som ni ser är det trendigt just nu. Dessa hittade jag på tre röda. Skulle jag har surfat lite till hade jag väl hittat hur mycket som helst. Och nej, flätor tänker jag inte ge mej på... Det skall vara slätstickning (det enda jag klarar av...)
 
 
Ikväll ska vi på konsert. Min Bästa Tatuerare skall uppträda på Karelia. Så, har ni inget att göra ikväll vet ni vart ni ska komma, okej? Okej. Bra, då syns vi där. :o)
 


***

Hankin meille uudet peitot. Ja oih miten ihanat ne ovat. Löysin Hobby Hallista todella kevyet ja ohuet untuvapeitot. Painavat vain 300 grammaa. Ja se tarkoittaa että ne eivät ole niin kuumia vaan just sopivia. Mutta rapisevat ylellisesti niin kuin vain untuvapeitto voi. Minä = tyytyväinen. Herra Trassel, ei niin tyytyväinen. Vielä. Hänellä kestää aina tovi ennenkun tottuu. Rogdaj + kissat = supertyytyväisiä.

Olen huomannut että kudotut tyynyt ovat nyt IN. Löysin alelaarista kivan langan ja totesin että siitä tulee just hyvä tyynynpäällinen. Ja niin siitä tuli. Alempi kuva on kooste eri verkkokauppojen tarjonnasta. Eli on se vaan niin että ne on nyt pop. Jos solisin jaksanut etsiä kauemmin kun kolme sekuntia olisin varmaan löytänyt kauhean kasan lisää. Ja ei, en aio tehdä lettejä. Sileää sen olla pitää (enkä muuta osaakaan...)

Ollaan illalla menossa konserttiin. Minun Paras Tatuoia esintyy Kareliassa. Eli jos ei ole muita suunnitelmia illaksi niin tiedätte minne tulla, okei? Okei. Nähdään siis siellä. :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar