fredag 5 juli 2013

Puuuh!

Huh viken dag det var igår. Jag hann med en massa alltmöjligt. Först var jag ju normalt på jobb. Naturligtvis. Efter jobbet via posten efter paket. Rogdajs halsbansdgrejer, kärlen och Hobby Hall. Sedan hem och svepa en mugg kaffe (och en bit bulle...). Hade bokat in Ems för nagelfix till klockan sex.

Åstadkom riktigt snygga franska naglar åt henne och fick prata skit en stund. Roligt att ses igen, mycket att prata om. Mest om hundarna såklart...


Efter det kliade det i mina fingrar så jag rev fram Råddis tillbehör. Mörkblått nylonband, "converse"-band och blått konstläder. Kommer att bli snyggt.

 

En timme vid symaskinen och detta är resultatet. En snyggis hund med Converse halsband och koppel. Lite stolt är man också. ;o)


Fixade ännu till konstläder kanterna men först efter att jag fotat, såklart...


När det var klart kunde jag inte låta bli att fixa klart skålarna. Trycket blev lite kladdigt men what the heck? Det är ju Homemade... Blir nog ärtsoppa i helgen! :D


Och till sist Rogdajs nya (?) vattenskål, samma modell som små skålarna men större, på ena sidan är det samma M/S BRUTTAN tryck och på andra SECURITY.


Efter allt detta var klockan elva... Tror jag. Då var det ännu dags för tråkjobbet. Reda upp diskbordet - Check. Reda upp flickornas rum (som hade agerat hobbyrum...) - Check. Lång dag men fick som sagt en massa gjort. Och nej - jag har inte diagnosen ADHD fast det kan verka så ibland... Blir bara så här när jag blir ivrigt på något...

***

Hui mikä päivä eilen. Sain ihan mahdottomasti tehtyä juttuja. Ensin oli tietty normaalisti töissä. Töitten jälkeen hakemaan paketit. Kiireellä kotiin. Join mukillisen kahvia (ja palan pullaa...) ennenkuin Ems tuli kynsienlaittoon kello kuusi.

Sain aikaiseksi ihan siistit ranskalaiset kynnet hänelle. Oli mukavaa nähdä pitkästä aikaa. Oli paljon juteltavaa, enimmäkseen koirista tietty.

Kun E lähti revin esille Rogdajn kaulapanta / hihna tarvikkeet ja tunti meni ompelukoneen edessä. Tulos oli siisti "Converse"- kaulapanta ja hihna. Rogdaj näyttää aika ylpeältä kuvassa kun hän poseeraa uusissa vermeissä, eikös vaan?

Sitten kävin kippojen kimppuun ja tein ne valmiiksi, eli kuusi M/S BRUTTAN leimaa pieniin kulhoihin ja sama isoon kulhoon. Siihen isoon tuli lisäksi SECURITY leima koska se on Rogdajn uusi (?) vesikippo veneeseen. Nyt on kaikki kipot valmiita, eli voidaan syödä hernekeittoa viikonloppuna! ;o)

Tämän askartelu urakan jälkeen kello oli noin yksitoista... Ja silloin odotti vielä tylsät hommat. Tyhjentää tiskipöytä - Check. Siivota tyttöjen huone (joka oli toiminut askarteluhuoneena...) - Check.

Siis pitkä päivä, sain paljon tehtyä. Minulla ei ole ADHD vaikka siltä vaikuttaakin... Olen vain tällainen kun askarteluinto iskee...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar