måndag 16 juli 2012

LCHF luncher och lite nytt

I brist på annat att berätta (det är en trist period just nu kanske?) så kan ja fast visa vad jag brukar äta på dagen. "Riktig" mat äter jag först på kvällen hemma, så det blir oftast lite lättare på dagen. Då är en sallad kanske det naturligaste valet. Efter det kommer kvarg/joghurt och bär.

 
Tonnfisk och sallad på jobbet. Fräscht och gott så här på sommaren. Det ÄR sommar enligt kalendern. Vad det än ser ut att vara ute...

 
Kvarg, hallon och grynost. Jag vet att det ser ut som om nån skulle ha spytt i min skål men det är faktiskt min MAT. Var nog godare än vad det ser ut att vara.

Grillad kyckling sallad i Subway igår. Gott. Jag vet inte vad dom gör med sina fileér men dom är såååå goda.

Igår var vi ut och åka lite med herr Trassel då det var så megatråkigt väder. Hittade dessa i en jättetrevlig butik som heter Elämyskauppa. Den finns i Lojo i en stor ABC station.

  
 En plastig väska för min lunch som jag tar med till jobbet varje dag. Håller på med en massa fruktpåsar och små papperskassar och små plastpåsar som alltid försvinner (läs: herr T slänger bort dem) till nästa dag... Men nu har jag en skilld för enbart det ändamålet. Najs.

En liten, ja vad kallas det? Påse med dragked? Som jag har mina bankkort och sånt i. Och pengarna förståss. Tyckte att den var rolig. Ser ut som en minitidning. Den är bara lite, lite större än ett bankkort. Kanske man kan få telefonen in i den om man riktigt kämpar? Vet inte. Nåja, jag gillar den i alla fall och blev hemskt glad när jag hittade dessa. 3,50€ kostade kassen och lilla plånboken var 5,90€. Inte illa...

En riktigt trevlig vecka på er alla. Jag TROR att jag får min iPhone tillbaka mot slutet av veckan, och kan bara säga att JAG SAKNAR DEN något grymt mycket... :o(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar