torsdag 17 maj 2012

Akrylisar igen!

Jag har fixat akrylnaglar åt mej själv igen. Och oj vad jag känner mej förnäm... Haha. Tog tillome bilder på varje skede, så att de som inte vet hur det går till kanske får ett litet hum om. Och ifall någon funderar så är det höger hand som är under behandling på dessa bilder, alltså jobbar jag med vänster. Därför blir de lite klumpiga och ojämna, dvs mycket att fila bort sen. Det är bara så mycket svårare med vänster då jag är högerhänt...

Först limmade jag tipparna, använde genomskinliga för "glas-effekt"

Så klippte jag av dem och filade dem spetsiga igen.

Burkarna med alla färger är uppradade, dags att börja designa...

Första lagret med glitter på...

...och andra...

...och tredje (lite ljusare pink så att det tonas ut snyggare)

Sen är det dags för det genomskinliga rosa över hela nageln och när det har torkat skall nageln filas i form. Då blir den så här:

Så är det bara eventuella dekorationer såsom strass eller lackfigurer kvar o så ska nageln lackas med ett skyddande lack som också ger fin glans och framhäver färgerna. Här har jag ett hjärta av mörkpink strass och en sträng med silvriga strass på ringfingret. Och så lack på och olja på naglelbande.

Voila!

Och här ser ni att den verkligen är genomskinlig i ändan... ;o)

Nu ska jag reda upp köket som är fullt med disk och matrester. Men jag har snygga naglar när jag gör det i alla fall...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar