fredag 6 september 2013

Kliar i pysselnerven

Nu kliar det i min pysselnerv. Jag skulle vilja laga (bygga?) ett eget våningsfat av loppistallrikar. I blåvitt såklart. Hmmm... måste beställa själva ställningen och en borr som man kan borra porslin med (så det inte spricker). Jag vet att det finns på Sinelli Slöjd Detaljer...



Sen skulle jag också vilja ha en ny lampa i köksfönstret. Typ en sån här kanske? Naturligtvis inte lika stor men jag har små "ämbar" som skulle kunna passa perfekt...


Eller en sådan? Man skulle ju kunna knåpa ihop en sån med gamla loppisbestick kanske? Stommen vet jag inte riktigt hur jag skulle fixa ännu men kanske det kommer...?


Nåja, vi får se. Måste ju ha tid att pyssla också och just nu känns det som om dygnet har för lite timmar som det är redan... Men, planera kan man ju alltid, eller hur?

***

Minulla on hirvea himo päästä askartelemaan. Haluaisin tehdä tuollaisen kerrosvadin kirppislautasista. Pitäsis vaan tilata tuon "rungon" ja poranterän jolla voi porata posliinia ensin. Tiedän että Sinellillä Slöjd Detaljerilla on...

Sitten haluaisin uuden lampun keittiön ikkunaan ja tuo ämpäri-lamppu on mun mielestä hauska. Ei tietenkään noin isona. Minulla on pieni sinkkiämpäri kotona joka voisi olla ihan sopivan kokoinen... Tai sitten väkertäisi kirppisaterimista jonkun tuollaisen ylläolevan näköisen häkkyrän? Hmmm...

Miinuksena tässä on se että aika ei riitä. Tuntuu nyt jo siltä että vuorokaudessa ei ole tarpeeksi tunteja joten mistä minä repisin aikaa askarrella? Mutta, ainahan saa suunnitella. :o)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar