tisdag 13 augusti 2013

Sephora!

klicka för större bild - avaa isompi kuva
 
Vi var ju in till "storstan" på fastlandet en tisdag på vår resa. Och lyckan var stor när jag såg att det fanns Sephora där. Det har ju varit en stor grej att de har öppnat i Sverige, men Finland ligger efter ännu... Nåja, det är alltså en stor kosmetikaffär med en massa kända märken samt deras eget. Detta visste jag eftersom jag en gång tidigare har varit in i Sephora. I Paris. :D
 
Deras egna märke ligger prismässigt lägre än de andra de säljer. Och jag gick som katten kring het gröt runt den disken flere gånger.
 
Till slut beslutade jag mej för en läppglans penna, läppstift, en bb-creme, två 7ml "rör" med edt (coconut och lagoon), ett gel-topcoat samt ett "naileffect" lack för ombre-färgning.
 
Hittade också en affär som var lite som en liten parti-affär för skönhetsbranchen. De sålde hårfärger, frissa-utrustning såsom saxar, permanentrullar o sånt, wax, smink och förståss - nagelstuff. Där köpte jag tre nagellack (alltså 1,80€ styck) samt en burk glitter och en burk silver-nitar som man kan limma på naglarna. Ja, och en brun kajal för hela 1,50€ för av någon anledning hade jag inte tagit någon sådan alls med...? Kap.
 
"Raybansen" är inte från Kavala, de köpte jag i Thassos. Inte äkta... Gick löst på hela 6€... ;o)
 
***
 
Mehän käytiin "isossa kaupungissa" maissa yhtenä tiistaina. Ilo oli suuri kun huomasin että siellä on Sephora. Siitähän on ollut iso haloo kun ne avasivat liikkeen Ruotsiin, mutta Suomi on vielä perässä siinä asiassa... Nojoo, se on siis iso kosmetiikkakauppa joka myy kaikenlaisia isoja merkkejä. Tämän tiedän koska olen kerran ennenkin käynyt siellä. Pariisissa. :D
 
Sephoran oma merkki on hieman edullisempi kun muut merkit jotka ne myyvät. Ja pyörin kun kissa puurolautasen ympärillä just noita hyllyjä kierrellen.
 
Päätin lopulta että kotiin lähtee huulikiiltokynä, huulipuna, bb-voide, kaksi "putkea" 7 ml hajuvettä (coconut ja lagoon), geeliefektiä antava päällyslakka ja ombre-efekti päällyslakka.
 
Löysin myös pienen kaupan joka varmasti oli joku "kauneusalan tukku" koska sieltä löytyi hiusväreja, permanenttitarvikkeita, muita kampaamojuttuja, vahaa, meikkejä ja tietysti - kynsitarvikkeita. Sieltä lähti mukaan kolme kynsilakkaa (1,80€ kappale), purkki glitteriä sekä hopeisia koristeniittejä. Niin, ja ruskea kajalkynä hintaan 1,50€ koska olin jostain kumman syystä jättänyt kaikki silmämeikkikynät kotiin...? Löytöjä.
 
"Raybansit" eivät ole Kavalasta, ostin ne Thassokselta. Todella "aitoja" hintaan 6€... ;o)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar