torsdag 22 augusti 2013

Morgonmys o annat

Vi har varje morgon det obligatoriska morgonmyset med Ninja i sängen. Det skall jagas "råttor" som finns under täcket. Hon spinner högt och ålar omkring efter "råttorna". SEN kan vi stiga upp. Och då kommer Rogdaj och kastar sej bred över hela sängen. Latmask.


Jag har en tid redan använt & other stories ansiktscremer och ögoncreme och jag måste säga att dom är BRA. Så bra att min nattcreme just är slut. Jag beställde en ny och passade på att ta två olika rengöringar tillika. Jag använde tidigare en No7 rengöringscreme men den tog slut. Holistically Hydrating Cleansing Cream är lika bra som No7, kanske aningen tjockare och krämigare konsistens. Nu ska vi komma ihåg att min hud är mycket torr och känslig (pga acnemedicinen jag äter) så en tjock kräm är bra. Huden är inte torr och stram efter tvätt, tvärtom känns den mjuk och fuktad, men ren. Cleanse and Tone Treat har jag inte hunnit testa ännu.


Cashmere Day Cream är för normal/torr hy och den känns ganska lätt. Men den fuktar bra och huden känns fuktad hela dagen. Andra jag har provat har inte hunnit till utan jag har blivit torr på haken och kinderna längs dagen. No more.

Velvety Night Cream är för torr hud. Den har funkat jättebra. Super. Den är också ganska lätt i konstistensen och dryg. Men fuktar bra. Ett plus är att de doftar gott. Sådär lyxigt och "proffsigt", inte någo frukt eller nivea... ;o)


Organza Eye Cream är en gel. För ögonpartiet. Sval, skön och dryg. Har inte problem med påsar under ögonen eller mörka ringar så jag kan inte uttala mej om det. Sen har jag också Spray Genie som är ett fuktande spray som man kan använda närhelst det behövs. På sminket eller annars bara. Har faktiskt inte testat denna så mycket men, varför inte? Summa summarum måste jag säga att & other stories produkter är bra. I alla fall de jag har testat. Kommer inte att byta på en tid. Rekommenderar.


Som en lite bonus (?) klickade jag också armringen (fingerring) i shoppingkorgen på senaste beställningen. Den är ju rolig, eller hur? Jag kan ju också ha lite smäckrare smycken ibland...

 

***

Meillä on Ninjan kanssa joka aamu leikkihetki sängyssä. Hän jahtaa "rottia" peiton alla. Kehrää äänekkäästi ja pyörii ympäri. SEN jälkeen voidaan nousta. Ja Rogdaj hyppää samantien sänkyyn nukkumaan. Laiskamato.

Olen vähän aikaa käyttänyt & other storiesin kasvotuotteita. Voin suositella. Ovat toiminut minulla todella hyvin. Päivävoide on kosteuttava ja "pitää" koko päivän. Yövoide toimii mahtavasti, kohta eka tuubi on loppu. Aivan mahtava. Minähän syön aknelääkkeitä ja naama on ollut todella kuiva. Tämä on ainoa yövoide joka on auttanut.

Olen käyttänyt No7 puhdistusvoidetta mutta sekin pääsi loppumaan ja tilasin tilalle tämän sarjan puhdistusvoiteen. Sekin on hyvä. Paksu voide joka todellakin puhdistaa mutta iho pysyy kosteutettuna ja pehmeänä pesun jälkeen. Tilasin myös Cleanse and Tone Treat putsarin mutta en ole sitä vielä testannut. Plussana vielä, nämä tuotteet tuoksuvat hyvälle. Sillai "laadukkaalle ja puhtaalle", ei millekkän hedelmälle tai nivealle... ;o)

Lisäsin vielä tuon hauskan käsi-sormuksen tilauskoriin. Ajattelin että voisin käyttä vähän sirompia koruja välillä kanssa... Ja onhan se aika hauska, eikös vaan?



1 kommentar:

  1. Vi har också råttor under täcket fast på kvällarna innan man ska sova. Leken är kul ända tills Issy får fnatt och biter hål i påslakanen, då blir det inga råttor på att par dagar tills matte glömt bort det :)

    SvaraRadera