fredag 24 maj 2013

Nu blommar löken!!

Ni kan inte tro vad jag har gjort. Ställde in ajfåånen på väckning igår kväll innan jag lade mej. På klockan 06.00. Kan ni fatta, klockan SEX? Jag? Som har svårt att komma upp ur sängen klockan sju. Men så gjorde jag i alla fall.

Klockan ringde som lovat imorse, jag steg upp kanske tre minuter över sex. Klädde genast på mej mina "länk-kläder", lockade på en väldigt  morgontrött doberman OCH GICK UT PÅ EN MORGONPROMENAD. Jag, klockan sex på morgonen. Utan att dricka kaffe först. Frivilligt dessutom...

Gick dryga 2 kilometer, tog ca 30 minuter. Min Runkeeper fick spunk när jag startade (GPS:en hitta på något eget) så jag startade om den. Därför visar den 2,14 km och 24:16 minuter. Men på kartan nedanom se man att startpunkten och slutpunkten inte är samma. Väl? Jag vet att det inte är någon lång länk, men för mej, latmasken, var det en stor grej att komma iväg den där tiden. *Stolt*

Sen in i duschen, mata hunden (som förövrigt blev väldigt pigg och glad), koka kaffe, mata katt osv. Och OJ vad det var skönt. Det här ska jag göra oftare (lite för optimistiskt kanske att säga varje dag ännu) för man piggnar faktiskt till. Bra start på dagen.

Dessutom fick jag besök av en såååå söt Grand Danois valp här på kontoret för en stund sedan. Lilla (ännu...) gubben var bara 10 veckor gammal. Aaaawww...




Olen tehnyt jotain aivan uskomatonta... Laitoin eilen illalla kännykän herättämään. Aamukuudelta. Luitte oikein, klo 06.00. Minä, jolla on yleensä vaikeuksia nousta seitsemältä... Noh, niin tein kuitenkin.

Kello pirisi niin kuin pitikin, minä nousin noin kolme minuuttia yli kuusi. Puin heti päälleni "lenkkivaatteet", kutsuin hyvin aamuunista dobermannia ja MENTIIN AAMULENKILLE. Minä, aamukuudelta. Ilma aamukahvia. Ja vieläpä vapaaehtoisesti...

Käveltiin reilut 2 kilometria, aikaa meni noin 30 minuuttia. Runkeeperini sai jonkun omankivan heti lähdössa (GPS keksi omia) niin käynnistin uudestaan. Sen takia aika on vain 24:16 minuuttia ja matka 2,14 km. Kartalla näkyy että lähtö- ja päättymispiste ei ole sama. Kai? Tiedän ettei tuo matka ole pitkä lenkiksi mutta minulle, laiskamadolle, oli iso saavutus käydä lenkillä tuohon aikaan. *Ylpeä*

Sitten suihkuun, koiralle ruokaa (joka muuten piristyi kummasti), kahvin keittoon, kissoille ruokaa jne. Ja kylläpä tuntui HYVÄLTÄ. Tätä aion tehdä useamminkin (liian aikaista sanoa että joka päivä) koska tämä oikeasti piristää. Hyvä lähtölaukaus päivälle.

Sitäpaitsi sain äsken vieraaksi tänne töihin 10 viikkoisen tanskandogipennun. Pikkuinen (vielä...) oli niiiiin suloinen. Ooooiiiih...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar