tisdag 7 maj 2013

LivBox maj

För att balansera upp den testosteronstinna helgen kan jag berätta att jag fick min första LivBox igår. Det är en prenumeration man gör på en Box (man får en låda varje månad), den innehåller 4-6 olika produkter man får testa. Vissa kan vara i originalstorlek och vissa bara prover. Kosmetika, hudvård, hårvård, smink o sånt. I en salig blandning. De tycks ha ett tema för varje månad, denna gång var det "Semester i Rom".

Lådan är svart, när man öppnar den möts man av ett rött band med "sigill". Snyggt. Sedan kommer det ett papper där "storyn" bakom månadens box berättas (och på andra sidan kort text om varje produkt) och efter det ett rött silkespapper och under det ligger produkterna. Måste nog säga att de verkligen har satsat på utseendet.


Månadens låda innehåller 6 produkter. En mascara (svart) från Estee Lauder, lösögonfrans tofsar från Eylure, Lash Card (som ska skydda ögonlocket när man målar på mascaran...?), handcreme från Lavera, nagelolja från Dadi´Oil och till sist ett vårdande balm från Móa The Green.


Har inte hunnit prova någon produkt av dessa ännu. Mascaran låter intressant, handcreme är alltid bra att ha. Detta är en liten tub så den passar ju fint i handväskan. Vårdande cremen är också intressant, med tanke på mina kruttorra läppar just nu...

Lash Carden, nageloljan och lösögonfransarna känns lite blaaah, dels för att jag har en massa nagelolja och (faktiskt!) lösfransar (som jag inte kan lägga fast...) och för att jag inte orkar rådda med någo "kort" när jag lägger min mascara.

För er som är intresserade av detta koncept hittar ni mera information på www.livbox.fi . Just nu kostar den 13,90€ per box, men de kommer att höja priset den 15.5 på nya prenumerationer till 15,90€. Passar man på att beställa innan det får man boxen till det billigare priset. Jag hoppas också att prisförhöjningen leder till lite "bättre" produkter. Får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar