måndag 6 maj 2013

Helgen


Huh vilken helg. Inte mycket "tjejgrejer" här inte. På fredag var det bara slappa framför TV:n med tacos (mmmm) som gällde. Förutom kvällspromenaden då naturligtvis. Malin åkte till sin far så vi var på tumis med gubben.

På lördagen var det vackert väder, herr Trassel fixade igång hojarna och så var vi ut på en liten länk (60 km). Det var så roligt, kändes som om jag hade kört hela vintern. Skönt att känna sej säker och att man börjar ha vanan inne.

Efter det var det bastu. Najs.




På söndagen var det dags för enduro-hojarna. Det var min första "riktiga" köra med KTM:n och oj vad det var ROLIGT. Två gånger körde jag omkull, ena gången var när jag skulle köra upp för en dikeskant och andra gången i ett ler-spår... Snyggt när man ligger i leran och skrattar med cykeln omkull. Nåja, upp och hoppa, upp med cykeln och iväg. Efter en timme var jag passligt svettig och trött i kroppen. Det här ska vi absolut göra om.




Herr Trassel körde den vänstra (KTM 400 EXC) och jag den högra (KTM Freeride).

Nu har vi måndag och en onormal arbetsvecka framför igen. Torsdagen är ju helg och på fredagen skall jag på förstahjälp-kurs till Helsingfors. Blää.

HA EN BRA VECKA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar