onsdag 27 februari 2013

Nailstuff

Hmmm... Jag swatchade om (gjorde färgmallar) alla mina akrylfärger eftersom jag för en tid sedan lyckades ha sönder alla som jag hade. Fällde en burk från skåpet och varenda en färgbricka gick sönder på någon sida. Hrrrmpf. Nåja, jag köpte en ny stor "bricka" och nu tog jag tag i saken. Trodde att den för 60 färger skulle svälja hela min färgsamling men... Näääe, har tydligen mera än 60 variationer då... Jag trodde verkligen att det skulle räcka. Det blev tre rondeller (20 färger /rondell) till. Och då är en del glitter inte swatchade alls... Ojdå.

 
 
Nya fina färgkartan, okej två (?) blev tomma eftersom jag inte hade några enskilda färger som skulle passa där... Ännu.
 
 
De tre övriga. Två av dem har fyra olika färgkollektioner (8 färger /kollektion), två per mallbricka. Den tredje har bara olika glitter som sedan måste blandas ut för att kunna användas...
 
 
Min lilla (???) glittersamling. Överdriver jag lite?
 
 
Sedan måste man ha en massa olika strass-stenar och annat smått pynt, juh.
 
 
Närbild.
 

Så här vackert blir pappret efter en liten swatch-session på ca 100 olika färger. Ser ut som en My Little Pony skulle ha spytt över pappret...

Blir någon sugen på glittriga vårnaglar nu? :D Jag måste medge att jag inte skulle kunna bestämma mej om bara EN färg just nu. Av detta får man säkert en miljon olika kombinationer gjorda. Kul. Nu känns det bra, känner att jag inte behöver något nytt inom snaraste framtid i alla fall. Och skönt att ha det gjort och i ordning. ;)

Jaha, kaffe då...

2 kommentarer: