måndag 18 februari 2013

Kalasat klart

Så var det kalaset över och ny vecka har börjat.

Helgen gick alltså åt till att baka, baka, städa, plocka och ordna hemma. Känns riktigt bra när huset igen är städat och snyggt. :o) Jag hann ju fixa egna naglar (föregående inlägg) och även ett set med fransk manikyr åt Em. Man kan ju lugnt säga att det var ett produktivt veckoslut. På alla sätt. Sådana gillar jag. Är inte mera så mycket för "lugna helger när man inte gör något", har en tendens att bli otålig och rastlös (och enligt vissa även lite gnällig och elak...).

Vi hade en hel del gäster, mera än vad det brukar vara. Vi var hela 11 vuxna, 5 barn och två hundar. Ja, vi hade alltså Nelly-damen på besök också. Rogdaj var så innerligt glad när hon kom. Så roligt att se när han bli riktigt lycklig.

Jaha, det här bjöd vi på:


Leilas Rocky Road brownies.


Kalastårta med maräng och mandariner.


Salta kex, ost och vindruvor.


Tunnbrödsrullar med smörgåstårta fyllning.


Favoritporslinet i blåvitt plockades fram.


Barnen fick dricka ifrån Iittalas blåa glas.

 

Jag bad Rogdaj om en kalasmin och fick denna fina (?) bild. NAM sa han... Busen som ääälskar grädde...


Så har vi ny vecka, sportlov från skolan. Jag jobbar till onsdagen och skall ha torsdag och fredag ledigt. På torsdagen skall vi ha en riktigt ordentlig tjej-dag på Kronan. Först skall jag tatueras och sen är de Frisörskans tur. Mellan varven måste vi ju dricka lite kaffe, äta något gott och bara ha det allmänt trevligt. Och det kommer vi att ha, det har vi alltid. Väntar sååå på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar