tisdag 13 mars 2012

Leker med penslar



Blev så inspirerad av Lindas sminkblogg att jag beslöt mej för att också prova lite med det jag har hemma. När man är van med att inte ha så mycket sminkade ögon känns ju allt jätte mörkt, men sen när man ser på fotona är det ju inte alls någo mörkt? Höh. Nåja, så här blev det. Inte riktigt Lindas kvalite men med lite mera träning så blir det nog bra.





Inspiroiduin niin paljon Lindan meikkiblogista (linkki eilisessä jutussa) että päätin kokeilla itsekin. Tässä tulos... Kun en yleensä käytä tummaa silmämeikkiä niin vähän enempi tuntuu heti niin "mustalta" mutta sitten kuvissa se ei olekaan. Kummallista. Noh, minun meikki ei ole ihan huipputasoa mutta enemmän harjoitusta niin hyvää tulee.

Jag har använt / olen käyttänyt: 
Too Faced Primed & Poreless primer
Maybelline Fit me! foundation 125, puder 130
Too Faced The bronzed & the Beautiful bronzer palette
Too Faced Pinch my Petals blush

Too Faced lemon drop Shadow Insurance
Too Faced  Smokey Eye palett, day-skuggorna
och lite guldshimmer från bronzer paletten
Mörkbrun ögonbrynspenna från Isadora som kajal under ögat
Svart eyelinertush från Oriflame
False Lash Effect Waterproof mascara från Max Factor

Glam Shine gloss (Loréal), 103 forever nude



Nu när jag är fin ska jag gå och plocka lite disk och tvätta lite byke... haha.

Nyt kun olen hiano niin menen keräämään vähän tiskiä ja pesemään pyykkiä... hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar