söndag 18 december 2011

fjärde advent!

Oj, nu är det redan fjärde advent och julafton om mindre än en vecka. Har hunnit med en massa under helgen, såsom städat, fixat med julblommor och pysslat lite.


Min vita amaryllis blommar vackert och köksbordet fick en stor kruka med julstjärnor, gran och cyklamen. En stor julros pryder soffbordet (till Herr Trassels förtret, den skymmer TV:n...). 





Fick också de röda mattorna på golvet och det blev genast "varmt och ombonat".



Jag knåpade ihop årets pepparkaksmobil, och jag måste säga att jag är nöjdare i år än i fjol. Övning ger färdighet heter det ju.


Sen fick jag en snilleblixt och böt ut de vanliga snörena på mina beige stövlar till svart brett satinband och är riktigt nöjd med det också. Nu känns dom "nya" igen. :o)


Och till sist en liten tomte... OBS! Varning om ni är känsliga för djurplågeri, titta bort!!



Gissa om det var en sur liten katt... *<;o)

Oho, tänään on jo nejäs adventtisunnuntai ja jouluaatto alle viikon kuluttua. Olen ehtinyt touhuta kaikenlaista viikonloppuna kuten siivonnut, askarrellut ja hankkinut vähän joulukukkia.

Keittiönpöytää somistaa iso ruukku missä on joulutahteä, syklaamenia ja pieni kuusi. Olakkrinpöydällä on ido jouluruusu herra Trasselin harmiksi koska se on TV:n edessä... 

Olen myös saanut punaiset matot lattialle ja heti tuli "lämpimämpi fiilis" taloon...

Vuoden piparkakkumobile on myös kasassa ja pakko myöntää että olen tyytyväisempi tähän kun viimevuotiseen, mutta harjoitus tekee mestarin, eikös niin sanota?

Vaihdoin tavallisen nyörin mustaan leveään satiininauhaan mun vanhoissa saappaissa ja uusi look on mielestäni kiva. Saappaat tunutvat taas "uusilta". :o)

Ja viimeiset kuvat pikku-tontusta... hmmm... Jos on vaikeaa katsoa eläinrääkkäyskuvia niin kannattaa vaan katsoa ohi. Voitte arvata että pikku Gix oli hieman (kröhöm) harmissaan... *<;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar