tisdag 5 mars 2013

Läppgunk

Läste på en annan blogg om att smälta ner olika läppstift för att blanda ett eget. Hmmm. Okej, så rotade jag igenom mina lådor och plockade fram några läppstift som var ganska okej men ändå inte. Det blev Lumene Natural Code "Nude Beige", Gina Tricot "Kissable Lips" och "Lips Like Sugar", Maybelline Color Sensational "145 Pink Diamonds" och MNY my Balm nr 265. Dessutom petade jag ner en rejäl bit vanlig läppomada... Fram med värmeljuset och en sked och smälta, smälta. Sen bara blandade jag om och hällde i en tom burk jag hade. Voila!

Färdigt läppgunk ala Micki.

 
Läppstiften jag använde.
 

Jag smälte ner dem tillsammans i en sked över ett värmeljus. Det blev för mycket så jag måste hälla över det i ett decilitermått i stället men ni fattar grejen...

Jaha, vad ska jag hitta på som nästa? :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar